«Εξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου»

Με την ταινία «Εξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου» συνεχίζει τις προβολές της η ARTηρία Λευκάδας. Η προβολή θα γίνει στις 13 Μάη. Ακολυθούν στοιχεία για την ταινία.

«ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ»
ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ Ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ

Ο John Perkins υπήρξε εξέχον μέλος της μυστικής ομάδας «οικονομικών εκτελεστών», που χρησιμοποιούσε ψευδείς οικονομικές εκθέσεις, νοθευμένες εκλογές, εξαγορές συνειδήσεων, εκβιασμούς, σεξ, στρατιωτικά πραξικοπήματα και δολοφονίες, με στόχο την εξάπλωση της αμερικανικής αυτοκρατορίας μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ύστερα από πολύχρονη εσωτερική πάλη, ανάμεσα στις ενοχές και στο φόβο του να πει την αλήθεια, ο Perkins συναντά την κόρη ενός δολοφονημένου προέδρου και για πρώτη φορά μιλά ανοιχτά μπροστά σ’ ένα εξαγριωμένο λατινοαμερικανικό κοινό.

 Βασισμένο σε σπάνιο προπαγανδιστικό υλικό, με δραματοποιημένες σκηνές σε στιλ φιλμ νουάρ και αποκλειστικές εξομολογήσεις του συγγραφέα μπεστ σέλερ John Perkins (Confessions of An Economic Hitman, The Secret History of the American Empire), αυτό το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ ρίχνει φως στους άγνωστους μηχανισμούς που χρησιμοποιούν οι κυβερνήτες του σύγχρονου κόσμου, στις ρίζες της ισλαμικής τρομοκρατίας και στους λόγους για τους οποίους το μεγαλύτερο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού ζει στη φτώχεια. Είναι η απόλυτη απάντηση στο ερώτημα του πρώην προέδρου Μπους «Γιατί μας μισούν;»…

Ένα ντοκιμαντέρ-φιλμ νουάρ.

«Αυτό είναι φιλμ νουάρ», είπα στον εαυτό μου όταν έμαθα την ιστορία για τον οικονομικό εκτελεστή Α. Με σέξι φαμ φατάλ, διαφθορά και δολοφονίες, πουθενά «καλούς» στην υπόθεση, και μυστικές συναντήσεις των τσακαλιών της αυτοκρατορίας σε δωμάτια γεμάτα καπνούς από τσιγάρα. Και μέσα σε όλα αυτά, η φωνή του αφηγητή-πρωταγωνιστή που ζει παγιδευμένος σε μια ανεπιθύμητη κατάσταση, να μας εξηγεί με φλασμπάκ πώς γεννήθηκε ο οικονομικός εκτελεστής και με ματιές στο μέλλον να μας πηγαίνει μέχρι τη λεηλασία του Ιράκ. Χρησιμοποίησα όλες τις τεχνικές του φιλμ νουάρ -χαμηλό φωτισμό, στόρια και πλάγια γωνία λήψης- για να φτιάξω ένα ντοκιμαντέρ που αφηγείται μια αληθινή ιστορία για το σημερινό κόσμο.Το φιλμ νουάρ συχνά περιγράφεται ως βαθιά πεσιμιστικό. Η πλοκή όμως και οι τελευταίες σεκάνς της ταινίας, όταν ο πρωταγωνιστής ζητά συγγνώμη για τις πράξεις του από το λαό του Εκουαδόρ, δίνουν μια αισιόδοξη νότα: σ’ ένα κόσμο γεμάτο κυνισμό και πολέμους, υπάρχει πάντα χώρος για συγχώρεση και ελπίδα.

Στέλιος Κούλογλου, Μάρτιος 2008

Στέλιος Κούλογλου

Σεναριογράφος και σκηνοθέτης πολλών ντοκιμαντέρ, μεταξύ των οποίων το βραβευμένο “Κομμουνιμός: Η Μεγάλη Ουτοπία του 20ού αιώνα” (Best Ελληνικό Ντοκιμαντέρ-2000, Βραβείο «Eurocomenius»-2000, για το Καλύτερο Ιστορικό Ντοκιμαντέρ Ευρωπαϊκής Παραγωγής), “Ο Αγώνας του Θανάτου”(Βραβείο «Eurocomenius»-2002) και “Whistleblowers”.

Σκηνοθέτης του γαλλογερμανικού καναλιού ARTE. Είναι επίσης παραγωγός του “Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα”, μιας εβδομαδιαίας σειράς ντοκιμαντέρ με θέματα της επικαιρότητας, που προβάλλεται από τη δημόσια τηλεόραση. Έχει βραβευτεί ως η καλύτερη ενημερωτική εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης για τις χρονιές 1998, 1999, 2000, και 2001. Ο ίδιος έχει βραβευτεί ως “Δημοσιογράφος της Χρονιάς” το 2006 και το 2007.Έχει εργαστεί ως ειδικός απεσταλμένος στην πρώην Γιουγκοσλαβία (1993-1995), και ως ανταποκριτής στο Παρίσι (1983-1984) και τη Μόσχα για την πρώην Σοβιετική Ένωση και την Ανατολική Ευρώπη (1988-1993). Έχει γράψει περισσότερα από 150 σενάρια για ντοκιμαντέρ.

Συγγραφέας οκτώ βιβλίων. Βραβεύθηκε ως “Συγγραφέας της Χρονιάς 2002” για το best-seller «Μην πας ποτέ μόνος στο Ταχυδρομείο».

Φιλμογραφία:
The crusade of an Archbishop (2000 Αrte)
The Death Match (2002)
Whistleblowers (2004)

(Πηγή: www.kolivas.de)