Συναντήσεις βουλευτή για τα έργα της Λευκάδας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λευκάδα, 18 Νοεμβρίου 2025
Συνάντηση του Βουλευτή Ν. Λευκάδας, Θανάση Καββαδά, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστο Δήμα, και τον Υφυπουργό κ. Νίκο Ταχιάο, για υποθαλάσσια ζεύξη, άξονα Βόνιτσα-Λευκάδα και αγωγό ύδρευσης
Συνάντηση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, με τον Υπουργό, κ. Χρίστο Δήμα, τον Υφυπουργό, κ. Νίκο Ταχιάο, τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Δημήτρη Αναγνώπουλο, και την Γενική Διευθύντρια της Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτηριακών Υποδομών, κ. Γεωργία Καστραντά, προκειμένου να συζητηθούν τα τρία μεγαλύτερα εν εξελίξει έργα του νομού: η υποθαλάσσια ζεύξη, ο δρόμος Βόνιτσα-Λευκάδας και ο αγωγός ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας.
Σε ό,τι αφορά την υποθαλάσσια ζεύξη, ο Βουλευτής αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου, έπειτα και από τις φετινές μεγάλες ουρές οχημάτων οι οποίες έφτασαν τα 14 χιλιόμετρα. Επανέλαβε για μια ακόμη φορά την ανάγκη χρηματοδότησης της 3ης μελέτης που αποτελεί προϋπόθεση για την υλοποίηση των δύο άλλων μελετών των 170.000 και 1.000.000 ευρώ για τις οποίες υπάρχουν ανάδοχοι και οι οποίες θα συμπληρώσουν τον φάκελο ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες χρηματοδότησης και υλοποίησης του έργου. Συμφωνήθηκε με τον Υπουργό νέα συνάντηση τον Ιανουάριο για να προχωρήσει η χρηματοδότηση της μελέτης από το νέο ΕΠΑ του Υπουργείου.
Στη συνέχεια ο Βουλευτής έθεσε το θέμα της συνέχισης των εργασιών στον δρόμο Βόνιτσα – Λευκάδα, έπειτα και από την καταβολή 1.700.000 ευρώ στον ανάδοχο από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και ζήτησε την παρέμβαση του Υπουργείου ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να ολοκληρωθεί το τελευταίο τμήμα του διπλού άξονα.
Τέλος, συζητήθηκε η πορεία υλοποίησης του αγωγού ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας και, ιδιαίτερα, ο υποθαλάσσιος αγωγός ύδρευσης καθώς και η νέα όδευση του αγωγού από τη Γύρα.
Σε ό,τι αφορά τον υποθαλάσσιο αγωγό, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία αδειοδότησης από τα αρμόδια υπουργεία για να ξεκινήσουν οι εργασίες, καθώς και η αδειοδότηση για τη θέση απόρριψης βυθοκορημάτων. Σε ό,τι αφορά τη Γύρα, ολοκληρώνονται οι γεωτεχνικές έρευνες, θα γίνει λήψη δειγμάτων και θα ακολουθήσει η αξιολόγησή τους από τα ειδικά εργαστήρια ώστε να ολοκληρωθεί η μελέτη εφαρμογής της νέας όδευσης του αγωγού. Ακόμη, θα αντικατασταθεί το τμήμα του παλιού αγωγού από τη διασταύρωση της Πλαγιάς μέχρι την πλωτή γέφυρα. Αναφέρθηκε τέλος ότι οι σωλήνες του αγωγού έχουν φθάσει ήδη στη Λευκάδα και οι εργασίες θα ξεκινήσουν εντός του χειμώνα ώστε να μην υπάρξει όχληση την τουριστική περίοδο.
18 Νοεμβρίου 2025 @ 18:17
Το κουβέντιαζα παλιότερα με έναν πρώην Δήμαρχο (όχι Λευκάδας) και μου έθεσε το απλό ερώτημα… Ποιος ο λόγος να φτιαχτεί η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας; Τι θα προσφέρει στην Λευκάδα; Περισσότερα αυτοκίνητα; Θα έπρεπε δηλαδή αν υπήρχαν τα χρήματα, να φτιάξει το Μεγανήσι υποθαλάσσια γέφυρα με την Λευκάδα;
Στην αρχή σάστισα. Μετά το ξανασκέφτηκα. Βρε μπας και έχει δίκιο!
19 Νοεμβρίου 2025 @ 08:51
@ΠΡΩΗΝ
Εμ…δεν έχει; Αλλά το ερώτημα είναι κατά βάση ρητορικό. Το θέμα δεν είναι πόσα αυτοκίνητα ή πεζούς θα βάλει στην Λευκάδα η υποθαλάσσια- δεν τους απασχολεί διόλου αυτό. Ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης και των υποστηρικτών της είναι το τι θα περνάει ΠΑΝΩ από την υποθαλάσσια, δηλαδή οι μεγαλοσκαφάτοι, που τώρα δεν χωρούν. Και αυτό σε συνδυασμό με τις μαρίνες (ειδικά του Βλυχού) και τις άλλες ιδιωτικές προβλήτες που τείνουν να ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια μετά από βροχή. Η υποβάθμιση της ζωής του λαού της Λευκάδας είναι εντελώς δευτερεύουσα. Ζάμπλουτοι-Λαός 1-0.