Η Λαϊκή Συσπείρωση στο Περιφερειακό Συμβούλιο

LAS_color

Ανάμεσα στα πολλά θέματα που συζητήθηκαν στη διήμερη συνεδρίαση του Π.Σ έχουν μια ιδιαίτερη αξία τα παρακάτω:

1. Για την άσχημη κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα Ιόνια Νησιά.

Μετά από εισήγηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στη συνεδρίαση του Π.Σ Ι.Ν τις 7-2-2015 το Π.Σ κατέληξε στην παρακάτω απόφαση για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Το Π.Σ θεωρεί ότι τον τελευταίο χρόνο χειροτέρεψε η ακτοπλοϊκή σύνδεση πολλών νησιών της Περιφέρειας, με τις ηπειρωτικές ακτές άλλα και μεταξύ των νησιών, με αποτέλεσμα μεγάλη ταλαιπωρία των κατοίκων και σοβαρή οικονομική επιβάρυνση τους.

Το Π.Σ κατέληξε στο παρακάτω πλαίσιο αιτημάτων προς την κυβέρνηση:

  •    Ενιαίος, δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και γενικότερα του λαού μας και όχι το κέρδος των εφοπλιστών.
  •     Πλοία σύγχρονα και ασφαλή, αξιοποιώντας και τη διεύρυνση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα (ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση)  και βελτίωση – κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους. Όχι στην άρση του Καμποτάζ.
  •     Απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.
  •     Ουσιαστική μείωση των ναύλων μεταφοράς επιβατών – οχημάτων – εμπορευμάτων. Κατάργηση των φόρων στα αεροδρόμια και λιμάνια.
  •     Δωρεάν εισιτήρια για τους άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ, άνεργοι, εκπαιδευτικοί κ.λ.π.).
  •  Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων ορισμένων νησιών – με ευθύνη του κράτους – που σήμερα είναι σε απαράδεκτη κατάσταση (Ιθάκη – Οθωνοί – Μαθράκι – Ερεικούσα).
  • Άμεσα μέτρα από την κυβέρνηση για την τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση Ιθάκής – Σάμης –Πάτρας. Παξών _ Κέρκυρας, Κέρκυρας – Διαποντίων νήσων και Κέρκυρας- Ηγουμενίτσας (που γίνονται τακτικές διακοπές δρομολογίων επειδή βάζουν ακατάλληλα πλοία στα πιο δύσκολα δρομολόγια π.χ το βράδυ).
  •    Καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.
  •    Κατάργηση των νόμων για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης. Άμεση, έκτακτη χρηματοδότηση για τις ανάγκες των ΑΕΝ, επαναφορά της σίτισης, της κάρτας μειωμένου εισιτηρίου (πάσο) των σπουδαστών και εξασφάλιση της ναυτολόγησης για τα εκπαιδευτικά ταξίδια. Βελτίωση των όρων εκπαίδευσης των ναυτικών ΕΠΑΛ, κάλυψη όλων των υλικοτεχνικών υποδομών.
  •    Πάλη για ένα ενιαίο δημόσιο φορέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, ο οποίος θα στηρίζει και θα συνεργάζεται με τους αντίστοιχους φορείς στις μεταφορές, στην ενέργεια, στην μεταποίηση. Για να εξασφαλιστεί η πλήρης σταθερή εργασία, η προστασία του περιβάλλοντος, η υγεία των εργαζομένων, η κάλυψη των αυξανόμενων λαϊκών αναγκών, με κεντρικά σχεδιασμένη χρησιμοποίηση και ανάπτυξη των σημερινών υποδομών των ναυπηγείων.

2. Για τις ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων εκτάσεων και υποδομών το Π.Σ Ι.Ν στη συνεδρίαση του τις 8-2-2015, μετά από εισήγηση της Λαϊκής Συσπείρωσης αποφάσισε τα εξής:

Το Π.Σ απαιτεί από την κυβέρνηση, την άμεση διάλυση του ΤΑ.Ι.ΠΕ.Δ.

Το Π.Σ Ι.Ν εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεση του σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης των δημοσίων υποδομών και εκτάσεων. Ειδικότερα απαιτεί από την κυβέρνηση την άμεση ακύρωση των συμβάσεων παραχώρησης του Ερημίτη Κασσιόπης Κέρκυρας, την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης όλων των περιφερειακών αεροδρομίων, το σταμάτημα όλων των διαδικασιών για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, του κτιριακού συγκροτήματος του ψυχιατρικού νοσοκομείου Κέρκυρας, του Ισσού Κέρκυρας, των Αλυκών Λευκίμμης, της Μπούκας Λευκίμμης, του Καστέλο Κέρκυρας, των οικοπέδων Ράγια στη Κεφαλονιά, των οικοπέδων στο Φισκάρδο, της Δημόσιας έκτασης στο Τραπεζάκι Κεφαλονιάς, της παραθαλάσσιας ζώνης της πόλης της Λευκάδας, κ.λ.π. Να μην πουληθεί ούτε ενοικιαστεί κανένα νησί. Για το νησί Οξιά να τηρηθούν όλοι οι περιβαλλοντολογικοί όροι του οικοσυστήματος των εκβολών του Αχελώου ποταμού, που απαγορεύουν οποιαδήποτε δόμηση.

Το Π.Σ απαιτεί την δημιουργία δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που θα παρέχει σύγχρονες ασφαλείς και φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε όλα τα νησιά. Άμεσα να μειωθούν τα τέλη που πληρώνουν επιβάτες και οχήματα για τα λιμάνια.

Το Π.Σ απαιτεί την άμεση ακύρωση όλων των συμβάσεων και των διαγωνισμών για την παραχώρηση της έρευνας εξόρυξης και διαχείρισης των υδρογονανθράκων σε μονοπωλιακούς ομίλους.

Το Π.Σ καλεί τον λαό και τη νεολαία των Ιονίων Νήσων να αγωνιστούν μαζικά και ενωτικά σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης των δημόσιων υποδομών και εκτάσεων.

Να παλέψουν ώστε αεροδρόμια – λιμάνια – άλλες δημόσιες υποδομές και εκτάσεις να γίνουν Λαϊκή Περιουσία.

Σημείωση:
Η απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία.

Υπήρξαν ένα κατά ο κ. Τσούκας, γιατί θεωρεί ότι πρώτα πρέπει να γνωρίζουμε τις προγραμματικές θέσεις της κυβέρνησης. Ένα λευκό ο κ. Σ. Σπύρου. Ένα αποχή ο κ. Σαλβάνος.

3. Το Π.Σ αποφάσισε να απαιτήσει από την εργοδοσία την άμεση καταβολή όλων των δεδουλευμένων στου ξενοδοχοϋπαλλήλους του ομίλου Acguis.

Επίσης το Π.Σ απαιτεί την άμεση επαναπρόσληψη των πέντε απολυμένων από την εταιρεία Rublic.

Κέρκυρα, 9-2-2015