Ανακοινώσεις για το Πολυτεχνείο και την Παιδεία

Ανακοίνωση για τα 47 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου:


Το Πολυτεχνείο ζει στην πάλη για την ανατροπή!

Ανακοινώσεις Ιστορία

47 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου και αυτό που επιβεβαιώνεται είναι ότι στις κρίσιμες στιγμές, καθοριστικό ρόλο μπορεί να παίξει η παρέμβαση του λαού!

Τον Νοέμβρη του 1973 ο λαός βγήκε στο προσκήνιο και σήκωσε το αγωνιστικό του ανάστημα ενάντια στη Χούντα των συνταγματαρχών, στα ντόπια και τα ξένα στηρίγματά της, το ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ.

Είμαστε περήφανοι, γιατί το ΚΚΕ και η ΚΝΕ σήκωσαν ψηλά τη σημαία της σύγκρουσης με τη στρατιωτική δικτατορία. Το ΚΚΕ στάθηκε αντάξιο της αγωνιστικής “κληρονομιάς” και ιστορίας του. Ανασυγκρότησε τις παράνομες Οργανώσεις του, το 1968 ίδρυσε την ΚΝΕ, έδωσε πνοή και κουράγιο στον λαό και την πάλη του. Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ μπήκαν μπροστά στην οργάνωση των φοιτητών, των μαθητών, των νέων εργαζομένων. Η δράση τους έδωσε ανατρεπτικό περιεχόμενο στους αγώνες, έπαιξε καταλυτικό και αναντικατάστατο ρόλο στην ανάπτυξη της αντιδικτατορικής πάλης και στην κορύφωσή της, το 1973, με τις καταλήψεις στη Νομική τον Φλεβάρη και στο Πολυτεχνείο τον Νοέμβρη.

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου, η καταστολή της με δεκάδες νεκρούς ήταν η αρχή του τέλους της Χούντας. Κάτω από το βάρος της λαϊκής πάλης και μετά το έγκλημα της Κύπρου, το 1974, η Χούντα κατέρρευσε.

Στη δικτατορία του κεφαλαίου καμιά υποταγή!

Η Χούντα, η στρατιωτική δικτατορία που επιβλήθηκε στις 21 Απριλίου 1967, ήταν ένα άθλιο και διεφθαρμένο καθεστώς. Προετοιμάστηκε με ένταση του αντικομμουνισμού, γεγονός που αποδεικνύει ότι πάντα ο αντικομμουνισμός είναι προπομπός αρνητικών εξελίξεων σε βάρος του λαού. Με τη Χούντα, η εξουσία δεν άλλαξε χέρια. Άλλαξε μορφή υπηρετώντας τα ίδια συμφέροντα, των καπιταλιστών και των διεθνών τους συμμάχων, του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ. Η Χούντα από τη μία διεύρυνε τα προνόμια και τη στήριξη στα κέρδη των βιομηχάνων, των εφοπλιστών, των τραπεζιτών και από την άλλη χαντάκωσε το λαϊκό εισόδημα, έβαλε τους λαϊκούς αγώνες στον “γύψο”. Βασάνιζε, δολοφονούσε, φυλάκιζε, έστελνε εξορία τους κομμουνιστές και άλλους αγωνιστές.

Κανένας εφησυχασμός απέναντι στους σύγχρονους υμνητές της Χούντας, όσους χύνουν το δηλητήριο του ρατσισμού και του φασισμού. Ο φασισμός δεν πεθαίνει μόνος, αν ο ίδιος ο λαός δεν τον τσακίσει με την πάλη του, αν δε στερέψει η πηγή που τον γεννά!

Αποδείχτηκε ότι η εναλλαγή της στρατιωτικής δικτατορίας και της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας στον καπιταλισμό δεν αλλάζει τον χαρακτήρα αυτού του άδικου συστήματος, την εκμετάλλευση των πολλών για τα κέρδη των λίγων! Η δικτατορία του κεφαλαίου, όποια μορφή κι αν παίρνει, δε διστάζει μπροστά σε κανένα έγκλημα ενάντια στον λαό. 

Σε συνθήκες αστικής δημοκρατίας, σήμερα, συνθλίβονται τα δικαιώματά μας σε υγεία, μόρφωση και δουλειά, βιώνουμε την ένταση της καταστολής, την ποινικοποίηση των αγώνων, την προσπάθεια παρεμπόδισης των διαδηλώσεων και απεργιών μέσα από νομοθετικά τερατουργήματα, τη μετατροπή των Πανεπιστημίων σε αστυνομικά φρούρια, την πολυήμερη κράτηση 14χρονων μαθητών, την ένταση του αντικομμουνισμού, με την ανιστόρητη «θεωρία των δυο άκρων».

Μάς θέλουν κολλημένους στον τοίχο! Να μπορούν ανενόχλητοι να εξασφαλίζουν τα συμφέροντα του κεφαλαίου, να διαιωνίζει την εξουσία του! Μας φοβούνται, γι’ αυτό και θέλουν να μας φιμώσουν!

ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ δεν “προστατεύουν” τους λαούς! Τούς δολοφονούν!

Η ιστορική πείρα της περιόδου της δικτατορίας 1967-1974 μάς διδάσκει ότι καμία ιμπεριαλιστική συμμαχία δεν μπορεί να προστατέψει τις ζωές μας!

  • Προστάτεψαν το ΝΑΤΟ, οι ΗΠΑ και η τότε ΕΟΚ τον ελληνικό λαό, το 1967, όταν επιβλήθηκε η Χούντα;Ίσα-ίσα έβαλαν τη σφραγίδα τους στην επιβολή της!
  • Προστάτεψαν οι δήθεν “σύμμαχοι” την Κύπρο, όταν η Τουρκία εισέβαλε και κατέλαβε το 37% των εδαφών της;Ίσα-ίσα, το έγκλημα αυτό σε βάρος του κυπριακού λαού πραγματοποιήθηκε με τις ευλογίες του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ.
  • Προστατεύουν σήμερα οι ΝΑΤΟ-ΗΠΑ-ΕΕ τον ελληνικό λαό; Ίσα-ίσα, “ταΐζουν” την τουρκική προκλητικότητα, στηρίζουν την τουρκική επέμβαση σε Συρία και Λιβύη, δεν αναγνωρίζουν σύνορα στο Αιγαίο, παζαρεύουν τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, για να αποσπάσουν τη ΝΑΤΟϊκή Τουρκία από την επιρροή της Ρωσίας.

“Ο λύκος δεν μπορεί να φυλάξει τα πρόβατα”! ΝΑΤΟ, ΕΕ, Ρωσία, Κίνα έχουν ζωτικά συμφέροντα στην περιοχή. Γι’ αυτό και η εναλλαγή στη διακυβέρνηση των ΗΠΑ, με την εκλογή του “δημοκρατικού” Μπάιντεν, δεν πρόκειται να λειτουργήσει θετικά στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η προσήλωση και του νέου Προέδρου των ΗΠΑ στη ΝΑΤΟϊκή συνοχή μόνο κινδύνους εγκυμονεί για τους λαούς. Άλλωστε, είναι γνωστά “τα έργα και οι ημέρες” “δημοκρατικών” Προέδρων των ΗΠΑ, οι οποίοι εξαπέλυσαν πολέμους και επεμβάσεις στη Γιουγκοσλαβία, τη Μέση Ανατολή κ.α., διέλυσαν κράτη, αιματοκύλησαν λαούς, επιτέθηκαν στα δικαιώματα των εργαζομένων στις ΗΠΑ, κατέφυγαν στον αυταρχισμό και την καταστολή.

Η ιστορία γράφεται με τον λαό πρωταγωνιστή!

Τα συνθήματα του Πολυτεχνείου “Έξω οι ΗΠΑ”, “Έξω το ΝΑΤΟ”, “Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία” παραμένουν πιο επίκαιρα από ποτέ! Τα διδάγματα της περιόδου μας συντροφεύουν στους αγώνες του σήμερα! Μπορεί η Χούντα να ανατράπηκε, όμως το σύστημα που γεννά εκμετάλλευση, κρίσεις, πολέμους, φασισμό, είναι εδώ!

Οι στιγμές που διανύουμε είναι κρίσιμες! Η κυβέρνηση διαλέγει ποιος θα ζήσει και ποιος θα πεθάνει, το δημόσιο σύστημα υγείας καταρρέει, χιλιάδες εργαζόμενοι βρίσκονται στα όρια της επιβίωσης, οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές είναι τεράστιες και σαν να μην έφταναν όλα αυτά η κυβέρνηση βρίσκει ευκαιρία, εν μέσω πανδημίας, να ψηφίσει τις “εργασιακές ανατροπές του αιώνα”. Οι έκτακτες συνθήκες, όμως, απαιτούν και έκτακτα μέτρα! Ο λαός και η νεολαία να γίνουν πρωταγωνιστές των εξελίξεων διεκδικώντας τα αυτονόητα δικαιώματά τους στη ζωή, την υγεία, τη δουλειά!

Οι μαθητικές κινητοποιήσεις της τελευταίας περιόδου δείχνουν ότι μπορεί να φουντώσει το κύμα της οργής, της αγανάκτησης, της διεκδίκησης των σύγχρονων αναγκών! Το όργιο της καταστολής από τη μεριά της κυβέρνησης και του αστικού κράτους, με τη στήριξη των υπόλοιπων κομμάτων του συστήματος, αναδεικνύει ότι ο λαός έχει τη δύναμη, εάν το αποφασίσει, να φέρει τα πάνω-κάτω, να αμφισβητήσει την εξουσία του κεφαλαίου!

Απέναντι στη δικτατορία του κεφαλαίου, υψώνουμε την γροθιά μας και διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει! Γινόμαστε πρωταγωνιστές στην πάλη για την ανατροπή του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος, την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, της οικοδόμησης της σοσιαλιστικής κοινωνίας!

Δεν χωράει άλλη αναμονή! Οργανώσου στην ΚΝΕ για να δυναμώσουμε τον δρόμο της σύγκρουσης και της ανατροπής! Από γενιά χωρίς δικαιώματα να γίνουμε η γενιά της πάλης για την ανατροπή!

Την Τρίτη 17 Νοέμβρη θα είμαστε πάλι παρόντες στους δρόμους του αγώνα -παίρνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες πανδημίας και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας-, βαδίζοντας στα χνάρια των αγωνιστών του Πολυτεχνείου.

Συνεχίζουμε στο δρόμο του Νοέμβρη…

……………………………………………

Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2020

Δελτίο Τύπου

Ανδρέας Κτενάς: «Το Πολυτεχνείο είναι φάρος για ένα καλύτερο αύριο» – Μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη Λευκάδας για την 17η Νοεμβρίου

 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας, Ανδρέας Κτενάς, στο μήνυμά του για την επέτειο του Πολυτεχνείου αναφέρει:

 

«Η επέτειος του Πολυτεχνείου είναι ο φάρος που φωτίζει το δρόμο της Νεολαίας μας για ένα καλύτερο αύριο.

 

Είναι ημέρα μνήμης και τιμής για όλους εκείνους που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για τη Δημοκρατία.

 

Είναι η επέτειος που υπενθυμίζει σε όλους εμάς τους μεγαλύτερους το χρέος μας να υπερασπιζόμαστε με ομόνοια και σθένος το Δημοκρατικό μας Πολιτευμα, και να αγωνιζόμαστε καθημερινά για να παραδώσουμε μια καλύτερη και πιο ασφαλή Ελλάδα στα χέρια της νεότερης γενιάς.

 

Η 17η Νοέμβρη αφορά όλους μας και τον καθένα μας ξεχωριστά.

 

Και αν η πανδημία του κορωνοϊού περιορίζει εφέτος τις εκδηλώσεις μνήμης και τιμής, εμείς, τηρώντας τα μέτρα προφύλαξης, θα τιμήσουμε την αυταπάρνηση και την αυτοθυσία των αγωνιστών της 17ης Νοεμβρίου, στο πρόσωπο του κάθε υγειονομικού που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μάχης με τον ιό, στο πρόσωπο του κάθε ένστολου που εκτελεί το καθήκον για να παραμένουμε ασφαλείς, στο πρόσωπο του κάθε εργαζόμενου που δίνει τον καλύτερο εαυτό του για να μας εξυπηρετήσει, στο πρόσωπο του διπλανού μας.

 

Με νηφαλιότητα και αίσθημα ευθύνης, μονιασμένοι, τηρούμε τα μέτρα, μένουμε ασφαλείς, και θα τα καταφέρουμε να γκρεμίσουμε το φόβο του ιού, όπως γκρέμισαν οι φοιτητές του Πολυτεχνείου το φόβο της Χούντας.».

…………………………………………

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Για το κλείσιμο Δημοτικών και Νηπιαγωγείων

Η ΑΝΕΥΘΥΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Να ικανοποιηθούν εδώ και τώρα οι δίκαιες διεκδικήσεις μας για σχολεία ανοιχτά με όρους υγιεινής και ασφάλειας, για τη στήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών κατά την περίοδο αναστολής της λειτουργίας τους.

 

Η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ανακοίνωσε το κλείσιμο των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων. Ακόμα και την τελευταία στιγμή η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, ενώ γίνεται φανερή η αποτυχία της πολιτικής τους για τη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία αλλά και συνολικά, δεν έχουν το θάρρος να αναλάβουν την παραμικρή ευθύνη. Με θράσος υποστηρίζουν, ακόμα και τώρα, ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο ιός» και ότι τα κλείνουν «για να μη συνωστίζονται οι γονείς». Είναι ψεύτες! Πάνω από 1.000 τμήματα και σχολεία μόνο στην Πρωτοβάθμια έχουν κλείσει έως τώρα λόγω κρουσμάτων. Πότε δεν έκαναν μαζικά τεστ για να αποκαλυφθεί η πραγματική διάδοση του ιού στα σχολεία. Αν το πρόβλημα είναι ο συνωστισμός των γονιών τότε γιατί έκλεισαν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, που εκεί δεν υπάρχει συνωστισμός γονιών;

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν με κάλπικα επιχειρήματα να κρύψουν ότι η πολιτική απόφαση που πήραν να μη δώσουν ούτε ένα ευρώ προκειμένου να διασφαλίσουν ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων,οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων.

Οι εξελίξεις δυστυχώς επιβεβαιώνουν, με τραγικό τρόπο, ότι όλες οι διεκδικήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων (να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη, να προσληφθεί επαρκές προσωπικό, να διασφαλιστούν οι πόροι για τα κατάλληλα αναλώσιμα υλικά, να γίνουν μαζικά τεστ κ.ά.) ήταν αναγκαίες και επιτακτικές για την ασφαλή, δια ζώσης λειτουργία των σχολείων. Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν όλα τα σχολεία (πλην αυτών της Ειδικής Αγωγής) είναι ομολογία ενοχής. Για τα Ειδικά Σχολεία, που παραμένουν ανοιχτά, είναι κυριολεκτικά εγκληματικό το ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί, όσα προπαγανδιστικά κόλπα και αν σκαρφιστούν!

Η κυβέρνηση δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα υπέρ της υγείας του λαού μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας. Άφησε τα νοσοκομεία αθωράκιστα, δεν πήρε μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού στα ΜΜΜ, ούτε για την ουσιαστική προστασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς. Πορεύτηκε αποκλειστικά με την επίκληση της ατομικής ευθύνης. Έβαλε πάνω από όλα τις λεγόμενες αντοχές της οικονομίας, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά οι απαιτήσεις του μεγάλου κεφαλαίου σε μια σειρά κλάδους όπως ο Τουρισμός και οι Μεταφορές.

Αντί να ασχοληθούν με το πώς θα ανοίξουν έστω μία αίθουσα, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, εξάντλησαν το κυβερνητικό τους «έργο» στο να ξυλοφορτώνουν αγωνιζόμενους μαθητές και να οργανώνουν ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Το «σχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας για τη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» δείχνει ότι δεν έχει συναίσθηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες. Δεν ενδιαφέρεται το Υπουργείο Παιδείας για την ουσιαστική προσπάθεια στήριξης των μαθητών, για τη διατήρηση της επαφής εκπαιδευτικού – μαθητή με όλα τα μέσα, για τη συνέχιση της παιδαγωγικής σχέσης ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Το μόνο που τους νοιάζει είναι να ανακοινώνουν «ψηφιακές τάξεις» και «ψηφιακά μαθήματα» κενά περιεχομένου, με μεγάλο αριθμό μαθητών να είναι απόντες. Απέναντι

στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αντιτάσσουν το επικοινωνιακό τους προφίλ.

  • Και μόνο η δήλωση για υποχρεωτική σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε 4χρονα και 5χρονα παιδιά του Νηπιαγωγείου φανερώνει ότι όχι απλά δεν κατανοούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα, αλλά ότι είναι επικίνδυνοι!
  • Η ανατροπή του κανονικού ωρολογίου προγράμματος στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και μεταφορά του από τις 14:00 έως τις 17:00 αποκαλύπτει, παρά τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα του Υπουργείου, ότι δεν υπάρχει καν η δυνατότητα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η αναφορά της Υπουργού ότι στη Δευτεροβάθμια εδώ και μια εβδομάδα γίνονται 6ωρα και 7ωρα μέσω webex μόνο γέλια -αν όχι κλάματα- προκαλεί, μιας και όλοι γνωρίζουμε το φιάσκο με την κατάρρευση του συστήματος.
  • Μας λέει το Υπουργείο Παιδείας ότι παιδιά 4 έως 12 ετών μπορούν να παρακολουθούν εκπαιδευτική τηλεόραση από τις 9 το πρωί …και στις 2 (ανάμεσα σε μεσημεριανό φαγητό και ξεκούραση) θα συνδέονται για 3 ώρες στον υπολογιστή για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μόνο και μόνο επειδή το πρωί το σύστημα «δεν τους αντέχει». Το ερώτημα είναι: οι μαθητές αντέχουν;
  • Δεν υπάρχει καμία μέριμνα, ούτε καν αναφορά δεν έγινε από την Υπουργό Παιδείας, στους μαθητές που δεν έχουν τεχνολογικά μέσα (πάνω από 1 στους 5) ώστε να συμμετέχουν ισότιμα, στις οικογένειες που έχουν 2 ή 3 παιδιά και πρέπει ταυτόχρονα να συνδεθούν σε οικιακή σύνδεση που δε «σηκώνει» πάνω από μια (ταυτόχρονη) συνεδρία, στα σπίτια που πιθανόν οι γονείς την ίδια στιγμή να εργάζονται εξ αποστάσεως. Προφανώς δε θα αναλύσουμε το ανέκδοτο της «παρακολούθησης» του μαθήματος μέσω σταθερού τηλεφώνου.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε καλά τι πρέπει να κάνουμε, παρόλο που το Υπουργείο εδώ και 8 μήνες «δεν πρόλαβε» να πραγματοποιήσει ούτε μια ώρα επιμόρφωση. Θα σταθούμε για μια ακόμα φορά δίπλα στους μαθητές μας αξιοποιώντας όλα τα μέσα, όπως κάναμε και τον περασμένο Μάρτιο. Θα κρίνουμε με παιδαγωγικό τρόπο, μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων μας, πώς θα διαμορφώσουμε το πλάνο του κάθε σχολείου, ώστε να κρατήσουμε ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση και την εκπαιδευτική διαδικασία για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Δε θα αφήσουμε κανένα παιδί πίσω, θα σταθούμε δίπλα του, θα αγωνιστούμε ενάντια στην κυβέρνηση, που δε παίρνει κανένα μέτρο για την ουσιαστική μορφωτική στήριξη των παιδιών.

 

Έχουμε βαθιά πεποίθηση ότι:

Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης, είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός,  κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!

Για αυτό και απαιτούμε τώρα από την κυβέρνηση:

Να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή δια ζώσης λειτουργία των σχολείων, αφού από ό,τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες. Τώρα να παρουσιάσει το Υπουργείο σαφές και υλοποιήσιμο πλάνο για:

  • Δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη της κυβέρνησης. Ενίσχυση των κρατικών δομών για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Να μη φορτώνεται αυτή η διαδικασία στους εκπαιδευτικούς.
  • Αραίωση των μαθητών μέσα στις τάξεις. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις – 15 μαθητές ανά τμήμα. Εδώ και τώρα αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν τάξεις.
  • Επιπλέον δρομολόγια για όλους τους μαθητές που μεταφέρονται με ΜΜΜ. Λήψη όλων των μέτρων ασφαλείας. 50% πληρότητα στα σχολικά λεωφορεία ή στα ΜΜΕ που μεταφέρουν μαθητές από και προς το σχολείο.
  • Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
  • Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος. Η εφαρμογή των πρωτοκόλλων να εξασφαλίζει την ουσιαστική προστασία από την εξάπλωση του ιού.
  • Ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται. Εξαίρεση από τα μέτρα περιορισμού επιβατών στα Ι.Χ. αλλά και από τους περιορισμούς στη μετακίνηση από νομό σε νομό. Ελεύθερη διέλευση σε διόδια και πορθμεία.
  • Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας. Κάλυψη όλων κενών. Να γίνει εδώ και τώρα η πρόσληψη εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη. Καμία απόλυση εκπαιδευτικών (τρίμηνα, παράβολα κ.τ.λ.). Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Εξίσωση όλων των αδειών μονίμων και αναπληρωτών!
  • Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.
  • Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας. Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.), ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα ιατρικά πιστοποιητικά.

Με βάση την απόφαση για αναστολή λειτουργίας Δημοτικών και Νηπιαγωγείων απαιτούμε:

  • Να γίνει άμεσα, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, τη Δευτέρα και την Τρίτη, ημέρες προπαρασκευαστικές για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, καταγραφή όλων των ελλείψεων σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων, μέσα στα οποία πρέπει να οργανωθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσους συναδέλφους δεν μπορούν από τα σπίτια τους.
  • Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαριστεί ότι μπορούν να χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα (σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης) χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια που τελικά στρέφονται εναντίον των μαθητών.
  • Να εξασφαλιστεί ότι το σχολικό δίκτυο θα υποστηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές ώστε να αλληλεπιδρούν τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό.
  • Είναι προφανές ότι καμία «απουσία» μαθητή δεν πρέπει να περαστεί για το διάστημα που τα σχολεία είναι κλειστά.
  • Καμία διοικητική αυθαιρεσία δε θα γίνει αποδεκτή. Το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει μέσα από ανεφάρμοστες οδηγίες, «εντέλλεσθε» και απειλές να υπονομεύει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών.
  • Να υπάρξει μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις με δεδομένο ότι: πρώτον, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα την γνωστική διαδικασία και δεύτερον, θα υπάρχουν μαθητές που δε θα συμμετάσχουν.
  • Να υπάρξει ειδική μέριμνα για δια ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.).

Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει με την υγεία μας ή με την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Το επόμενο διάστημα δίνουμε τη μάχη στα σωματεία μας, προκειμένου να επιβάλουμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας. Οι κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος μάς έδειξαν τον δρόμο. Μαζί εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς συντονίζουμε τη δράση μας, μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις.

Οργανώνουμε την πανεργατική απεργία στις 26 Νοεμβρίου ενάντια στις αντεργατικές ανατροπές του αιώνα που ετοιμάζει η κυβέρνηση!

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ
ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ!