Δελτίο τύπου Αντιπεριφερειάρχισσας κας Σαρδελή για το πρόβλημα στην ακτοπολοϊα


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ – ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΙΚΡΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

Να πιέσει και το Περιφερειακό Συμβούλιο το Υπουργείο για άμεση δρομολόγηση πλοίων στα μικρά νησιά

Σμαράγδα Σαρδελή: «Κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς καύσιμα και τροφοδοσία»

 

Έγινε χθες, με ολική ναύλωση, μεταφορά καυσίμων στην Ιθάκη

 

 

«Τις τελευταίες 10 ημέρες τα νησιά της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επικοινωνίας, όσον αφορά την ενδοπεριφερειακή τους σύνδεση αλλά και τη σύνδεσή τους με την Ηπειρωτική Ελλάδα», αναφέρει σε δηλώσεις που έκανε για το θέμα της διακοπής ακτοπολοϊκών δρομολογίων στα Ιόνια Νησιά, η Αντιπεριφερειάρχης Νησιωτικής Πολιτικής και Μικρών Νησιών της Π.Ι.Ν. Σμαράγδα Σαρδελή και προσθέτει:

«Σε όλη τη χώρα, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 74 ακινητοποιημένα πλοία τα 23 εκ των οποίων είναι ακτοπλοΐας και τα υπόλοιπα ημερόπλοια-τουριστικά σκάφη. Ειδικά για τους κατοίκους των μικρών νησιών της ΠΙΝ η συγκοινωνία είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, αφού η τακτικότητα των δρομολογίων δεν επηρεάζει μόνο τις μετακινήσεις τους αλλά και τον εφοδιασμό των νησιών σε είδη πρώτης ανάγκης, καύσιμα αλλά και τρόφιμα».

 

Πώς δημιουργήθηκε το πρόβλημα σε Διαπόντια, Παξούς και ΙΘάκη

 

«Τα Διαπόντια, οι Παξοί και η Ιθάκη αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα», τονίζει η κ. Σαρδελή και διευκρινίζει:

«Το μείζον αυτό θέμα ήταν αποτέλεσμα της διακοπής λειτουργίας του Ελληνικού Νηογνώμονα στα τέλη του Αυγούστου. Στα πλοία αυτά είχε γίνει επιθεώρηση και πιστοποίηση από τον Ελληνικό Νηογνώμονα με ισχύ μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο.  Σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες, αφού δεν αναλάμβανε τη συνέχιση της επιθεώρησής τους κάποιος άλλος από τους αναγνωρισμένους νηογνώμονες και μη έχοντες βρει νηογνώμονα έως το Μάρτιο, απευθύνθηκαν στο Ρωσικό ο οποίος εκπροσωπούνταν μέχρι πρότινος στην Ελλάδα από την εταιρεία RS Hellas Ltd, με υπεύθυνο τον κ. Αντώνη Πετρίδη.

Η συγκεκριμένη εταιρεία, αφού χορήγησε προσωρινά πιστοποιητικά εισπράττοντας προκαταβολές, διαβεβαίωνε τους πλοιοκτήτες ότι τα κανονικά πιστοποιητικά θα ερχόταν από την έδρα της εταιρείας στη Ρωσία κάτι που στη συνέχεια αποδείχθηκε ανακριβές.  Μετά από τη διαπίστωση της μη φερεγγυότητας του αξιόπλοου των συγκεκριμένων πλοίων, το αρμόδιο Υπουργείο υποχρεώθηκε να προβεί στους κατάλληλους ελέγχους.     Αξίζει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο είχε ενημερωθεί από τον Ελληνικό Νηογνώμονα από το Φεβρουάριο του 2011 για τα προβλήματα λειτουργίας του που ελλόχευαν.

Με τις κατάλληλες ενέργειες του Υπουργείου το πρόβλημα θα μπορούσε να αποφευχθεί».

 

Ποια δρομολόγια διακόπηκαν

 

   «Η αναπόφευκτη ακινητοποίησή των πλοίων φέρει πολλά επικείμενα προβλήματα στα νησιά μας», σημειώνει η Αντιπεριφερειάρχης, εξηγώντας: «Συγκεκριμένα διακόπηκαν τα εξής δρομολόγια:

  • Κέρκυρα – Παξοί
  • Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα (2 πλοία λιγότερα)
  • Κέρκυρα – Διαπόντια
  • Λευκίμμη – Ηγουμενίτσα
  • Λευκάδα (Βασιλική) – Κεφαλονιά (Φισκάρδο) – Ιθάκη (Φρίκες)
  • Σάμη – Ιθάκη – Αστακός
  • Πεσσάδα Κεφαλονιάς – Ζάκυνθος

Τα δρομολόγια αυτά είναι ζωτικής σημασίας για τα νησιά μας, ειδικά για τα μικρά νησιά που θα μπορούσαν τα προϋπάρχοντα δρομολόγια να συνεισφέρουν λίγο ακόμη στην οικονομική τους τόνωση και στην τουριστική σεζόν που ήταν ήδη προβληματική».

 

Ενέργειες Αντιπεριφερειάρχη

 

«Βρισκόμαστε», δηλώνει η Σαρδελή, «σε συνεχή επικοινωνία με το Υπουργείο και τους κατά τόπους Λιμενάρχες προσπαθώντας να βρεθεί κάποια λύση.

Συγκεκριμένα, την Τρίτη  13 Σεπτεμβρίου, μετά τη Σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη στο Υπουργείο με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα κ. Λίτινα και των εκπροσώπων του Ρωσικού Νηογνώμονα, σε τηλεφωνική μας επικοινωνία, ο κ. Γεωργούλης – συνεργάτης του κ. Λίτινα – μου ανέφερε ότι ο Ρωσικός Νηογνώμονας διαβεβαίωσε τον Γ.Γ. για την έμπρακτη προσπάθεια αποκατάστασης του προβλήματος.     Όπως, όμως, μου ανέφερε ο κ. Γεωργούλης ειδικά σε κάποια πλοία θα κοστίσει πολύ σε χρόνο και χρήμα.

Μερικά πλοία θα αποδεσμευτούν μετά τον έλεγχο ίσως σε λίγες ημέρες, άλλα σε εβδομάδες, ενώ κάποια άλλα κινδυνεύουν ανάλογα με τα αποτελέσματα των ελέγχων.

Παράλληλα με τη συνεχή μας επικοινωνία με το Υπουργείο αλλά και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές, προσπαθούμε να βρεθεί εναλλακτική προσωρινή λύση έως ότου πραγματικά αποκατασταθούν πλήρως τα προηγούμενα εκτελούμενα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.

Στα Διαπόντια δόθηκε προσωρινή λύση, στους Παξούς το ίδιο».

Να πιέσει και το Περιφερειακό Συμβούλιο

 

   «Ζητάμε από το Υπουργείο», καταλήγει η Αντιπεριφερειάρχσης, «έως ότου ρυθμιστεί οριστικά το ζήτημα, να βρεθεί άμεσα κάποια λύση ειδικά για τα νησιά της ΠΙΝ, Διαπόντια, Παξούς, Ιθάκη τα οποία κινδυνεύουν να μείνουν από τροφοδοσία καυσίμων αλλά και τροφίμων. Και στα νησιά αυτά μένουν άνθρωποι, Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες που προσπαθούν να τα κρατήσουν «εν ζωή» παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκειά μας για την κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που η κατάργησή του επέφερε πολλά και σοβαρά προβλήματα στο χώρο της Ελληνικής Ναυτιλίας και του Ναυτικού Κόσμου.

Παρακαλώ το Περιφερειακό Συμβούλιο, στο οποίο θα προτείνων να συζητηθεί το θέμα προ ημερήσιας διάταξης, να εκδώσει ομόφωνο ψήφισμα το οποίο να σταλεί -ως κατεπείγον- στον Υπουργό Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στον Υφυπουργό, στο Γενικό Γραμματέα κ. Λίτινα, στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Υφυπουργό και Γενικό Γραμματέα, στις Ακτοπλοϊκές Εταιρείες Επτανήσων και στους Βουλευτές των Επτανήσων».

 

   Σημειώνεται ότι χθες έγινε, με ολική ναύλωση, μεταφορά καυσίμων στην Ιθάκη από το «Βάσως Κ».