Δελτία τύπου Περιφέρειας Ιονίων Νήσων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

Με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής, Jonannes Hahn και τους συνεργάτες του, είχαν συνάντηση σήμερα ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Σπυρίδων Σπύρου

Ποιες είναι οι άμεσες προτεραιότητες για έργα ανά Περιφερειακή Ενότητα

   Με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής, Jonannes Hahn και τους συνεργάτες του, είχαν συνάντηση σήμερα ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Σπυρίδων Σπύρου και ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Γιάννης Μαλακάσης, τους οποίους συνόδευαν ο Προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής Ι.Ν. Πέτρο Οικονόμου και ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Π.Ι.Ν. Νικήτας Καραλής.

Ο Περιφερειάρχης ενημέρωσε τον Επίτροπο για την κατάσταση και πορεία του ΕΣΠΑ στα Ιόνια Νησιά, με την απορροφητικότητα να αγγίζει το 29% έναντι του 16,3 της Δυτικής Ελλάδας και του 23% της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

«Λειτουργούμε», τόνισε ο Περιφερειάρχης στον Επίτροπο, «μέσα σ’ ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και καλό θα ήταν να μη μειωθεί το ποσό της χρηματοδότησης, καθώς τα έργα που αναμένουν και είναι αναγκαία για την ανάπτυξη της Π.Ι.Ν. είναι πολλά και σημαντικά».

 

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Σπύρου στα προβλήματα της Περιφέρειας, όπως το κόστος μεταφορών από τη μη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, το αυξημένο Φ.Π.Α. που «γονατίζει» τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που δε διευκολύνονται πλέον από τις τράπεζες, καθώς και την αδυναμία να συγκρατήσει η τοπική οικονομία τον παραγόμενο πλούτο από το τουριστικό προϊόν.

Επίσης, ζήτησε από τον Επίτροπο να παραμείνουν στο Πρόγραμμα τα «έργα – σημαίες», καθώς και όσα έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί ή αναμένεται να συμβασιοποηθούν σύντομα.

Προτεραιότητες ανά Περιφερειακή Ενότητα

   Ξεκινώντας από τα φράγματα, που θα επιλύσουν το υδρευτικό Κέρκυρας και Παξών, αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης στις προτεραιότητες για έργα που θα χρηματοδοτηθούν μέσα από το Πρόγραμμα, όπως ο προσήνεμος μόλος για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων στην Κέρκυρα, το τουριστικό καταφύγιο της Βασιλικής, στη Λευκάδα, το λιμάνι Αργοστολίου και το υδρευτικό Ζακύνθου, για τα οποία, όπως είπε, δεν υπάρχει καμία αντίρρηση.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην οποία του δόθηκαν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για το πρόγραμμα, έκανε γνωστό στον Περιφερειάρχη ότι γνωρίζει τα Ιόνια Νησιά, αφού τα επισκέφτηκε ως ιστιοπλόος, ενώ την Κέρκυρα την επισκέφτηκε ως μαθητής.

Ολοκληρώνοντας τη συνεργασία που είχε μαζί του ο Περιφερειάρχης, του επέδωσε το Ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου που αφορά στο ΕΣΠΑ και την ανάπτυξη των Ιονίων Νήσων, καθώς και γραπτό υπόμνημα (μεταφρασμένα στην αγγλική γλώσσα).

Υπόμνημα Περιφερειάρχη στον Ευρωπαίο Επίτροπο

   «Θα ήθελα, καταρχήν, να εκφράσω την ικανοποίησή μου για τη συνάντηση αυτή, μέσω της οποίας ευελπιστώ ότι θα μου δοθεί η δυνατότητα να σας μεταφέρω την εικόνα της Περιφέρειάς μας, μιας νησιωτικής Περιφέρειας, που αποτελεί Σταυροδρόμι Πολιτισμών και Ιδεών που προέρχονται – κυρίως από τον ευρωπαϊκό χώρο», είπε ο Περιφερειάρχης, τονίζοντας συγκεκριμένα:

«Η αξία της γεωοπολιτικής θέση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων έχει αναγνωριστεί ανέκαθεν από όλες τις ηγεμονίες, κατακτητών και μη, αξία η οποία παραμένει μέχρι σήμερα.

Πέρα από τη φυσική ομορφιά της που έχει εκθειαστεί – δεόντως – από ποιητές και περιηγητές, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων έχει ένα ισχυρό ισοδύναμο ευρωπαϊκής ανάπτυξης, κουλτούρας και ιστορίας, ανάλογη της δυναμικής που εκφράζει η ψυχή των κατοίκων της».

Ο τζίρος από τον Τουρισμό πολύ μεγάλος – Δεν παραμένει το κέρδος στον τόπο

   «Θα έλεγα», σημείωσε ο Περιφερειάρχης, «ότι, ως Επίτροπος της Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρώπης, έχετε γνώση των ιδιαιτεροτήτων της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, που, αν και μικρή, αν και νησιωτική, αποτελεί ένα κόσμημα τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ευρώπη.

Ωστόσο, θα σας προσκαλούσα να επισκεφτείτε τα νησιά μας, να κοινωνήσετε την ιδιαιτερότητά τους, να απολαύσετε τη φύση, να περιδιαβείτε τα μνημεία μας, να γευτείτε την τοπική κουζίνα μας, να τραγουδήσετε με τους τραγουδιστάδες μας, να χαρείτε την ξεχωριστή φιλοξενία μας.

Πέρα από την τεχνοκρατική αντίληψη για την ανάπτυξη και τα χρηματοδοτικά προγράμματα, στα νησιά του Ιονίου, μικρά και μεγάλα, διαβιούν άνθρωποι που τους διακατέχει η πεποίθηση ότι προσφέρουν δυσανάλογα με ότι επιστρέφεται στον τόπο τους.

Κι αυτό είναι αλήθεια: Ο τζίρος των νησιών μας, κυρίως, από τον Τουρισμό, είναι πολύ μεγάλος, ελάχιστοι, όμως, από αυτούς τους πόρους επανεπενδύονται στα νησιά».

Η πρόταση ανάπτυξης για την περίοδο 2007-2013

   «Η πρόταση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για τη Στρατηγική Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, είχε ως στόχο να καταστεί η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ένας διεθνής προορισμός βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, υπό την προϋπόθεση ότι θα προωθήσει μια σύνθετη πολιτική, με κινητήρια δύναμη έναν αναμορφωμένο τουριστικό τομέα, ο οποίος θα έχει έντονα τα στοιχεία της διαφοροποίησης, ικανό να διαμορφώνει το παρόν αξιοποιώντας το παρελθόν και με θετικές πρόνοιες για το μέλλον.

Στη βάση αυτή, το Περιφερειακό Συμβούλιο που προηγήθηκε της αιρετής Περιφέρειας, σχεδίασε και πρότεινε προς ένταξη στο ΕΣΠΑ έργα, δράσεις και ενέργειες, που έπρεπε να υπηρετούν το στόχο αυτό.

•           Ο μεγάλος αριθμός δήμων που υπήρχαν στα νησιά μας και η υποχρέωση που είχαν οι δήμοι αυτοί, να καλύψουν βασικές ανάγκες υποδομών στην περιοχή τους, επηρέασε, κατά τη γνώμη μου, τις αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου που, κάτω από τις πιέσεις των δήμων και την αναγνώριση των αναγκών τους, αποφάσισαν να εντάξουν έργα και δράσεις που ναι μεν ήταν αναγκαίες δεν υπηρετούσαν, ωστόσο, το βασικό στόχο που είχε τεθεί.

•           Επιπλέον, οι μεγάλες ανάγκες σε έργα υποδομών μικρής κλίμακας, αφήρεσαν τη δυνατότητα ένταξης μεγάλων αναπτυξιακών έργων, καθώς η χρηματοδότηση υπολειπόταν των αναγκών.

•           Επίσης, η αδυναμία είτε τεχνική είτε οικονομική των δήμων – ιδιαίτερα των μικρών – να συντάξουν ώριμες μελέτες, καθιστούσε αρκετές φορές αδύνατη την ένταξη έργων.

•           Εκ παραλλήλου, ένα γραφειοκρατικό σύστημα, με πολλές εγκρίσεις, αναγκαίες υπογραφές υπουργών, γνωμοδοτήσεις κλπ. καθυστερούσε σημαντικά την ένταξη έργων.

Με αυτά τα δεδομένα και την αδυναμία του Κράτους να καταβάλει τη δημόσια δαπάνη, το πρόγραμμα, από τη στιγμή που πέρασε στην Αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και συγκεκριμένα την 1η Ιουλίου 2011, πριν λίγους μήνες δηλαδή, εμφάνισε την εικόνα της στασιμότητας, έργων που λίμναζαν για διαφόρους λόγους το καθένα, εντάξεις έργων που δεν ήταν ώριμα και είχαν εμπλακεί στα γρανάζια της γραφειοκρατίας ή έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης.

Από την ανάληψη των καθηκόντων μου αλλά και νωρίτερα, παρακολουθούσα την πορεία του Προγράμματος, με την πεποίθηση ότι αν εστιαστώ στην προβληματική των εντάξεων και ερευνήσω τη δυνατότητα απεμπλοκής από καθυστερήσεις, θα καταφέρω, αφενός να βάλω σε τάξη το Πρόγραμμα και αφετέρου ν’ αρχίσει άμεσα η υλοποίηση των ώριμων έργων, με υπογραφές συμβάσεων.

Διαπίστωσα στην πράξη ότι δεν επιχειρούσα το πιο εύκολο αλλά κάτι που και χρόνο χρειαζόταν αλλά, κυρίως, απαιτούσε βούληση να «ξεκαθαρίσουν» ποια έργα μπορεί να γίνουν και ποια όχι μέσα στο χρονικό διάστημα που έχει απομείνει μέχρι την ολοκλήρωση του Προγράμματος.

Μπορώ να ισχυριστώ σήμερα ότι έχω καταφέρει όχι μόνο να έχω εικόνα του Προγράμματος αλλά και να έχω εικόνα για το ποια έργα έχουν προοπτική να ολοκληρωθούν και ποια να απενταχθούν οριστικά, ως προβληματικά.

Η πίεση για αναδιάρθρωση του Προγράμματος δεν είναι πίεση κυβερνητική ή ευρωπαϊκή αλλά της ίδιας της κοινωνίας που αναμένει να παραδώσουμε έργα, αναγκαία, ολοκληρωμένα και στην κατεύθυνση εξυπηρέτησης στου στόχου.

Με την εμπειρία που διαθέτω ως πολιτικός, με την ικανότητά μου να αντιλαμβάνομαι έγκαιρα που υπάρχει το πρόβλημα και την εργατικότητα και διάθεση που έχω, προκειμένου να το επιλύσω, καταθέτω ότι: Τα έργα που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ αποτελούν συνέχιση εκείνων που – για κάποιο λόγο – είχαν σταματήσει χωρίς να ολοκληρωθούν στο προηγούμενο Πρόγραμμα (στο μεγαλύτερο μέρος τους) και υπηρετούν περισσότερο το στόχο της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου και λιγότερο της τρέχουσας.

Θεωρώ, επίσης, ότι «οι ρυθμοί χελώνας» στην κατασκευή τους οφείλεται, εν πολλοίς, στο ελληνικό γραφειοκρατικό σύστημα και στην αδυναμία του Κράτους να πληρώσει τη δημόσια συμμετοχή».

Εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης

   Στο μικρό χρονικό διάστημα που έχει απομείνει μέχρι την υλοποίηση του συνόλου του Προγράμματος, απομένουν λίγες δυνατότητες για νέο σχεδιασμό, για έργα ανάπτυξης και κυρίως, για έργα που θα υπηρετούν τον αρχικό στόχο.

•           Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εκπονεί αυτό το χρονικό διάστημα ένα Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, μέσω του οποίου θα διαπιστωθεί η προβληματικότητα, οι αδυναμίες αλλά, κυρίως, η δυναμική της!

•           Είναι δύσκολο, σε μια νησιωτική Περιφέρεια σαν τη δική μας, να μιλάμε αυτή τη στιγμή για ανάπτυξη χωρίς προηγουμένως να έχουμε επιλύσει τη μεταξύ των νησιών μας σύνδεση!

Θεωρώ απαραίτητο η σύνδεση αυτή να γίνει και με την ανάπτυξη υδατοδρομίων και δρομολόγηση υδροπλάνων. Ενώ το Νομοσχέδιο είναι έτοιμο και υπήρχε η αρχική υπόσχεση ότι αυτό θα προχωρήσει άμεσα, μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάτι επ’ αυτού.

•           Είναι ακατανόητο για μας, τα νησιά μας, που γειτνιάζουν με την Ιταλία να μη συνδέονται με αυτή!

•           Είναι αδιανόητο οι δρόμοι που οδηγούν σε συντομότερη σύνδεση με την πρωτεύουσα να μην έχουν τελειώσει και να μην ισχύει το μεταφορικό ισοδύναμη στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με τη στερεά Ελλάδα!

•           Είναι δύσκολο να παραδώσουμε τον τόπο μας, ενεργειακό σταυροδρόμι προς τη Δύση, σε αποφάσεις που λαμβάνονται ερήμην μας και πλήττουν τη βασική πηγή εισοδήματος των κατοίκων της χωρίς – καν – να έχουν συζητηθεί και αποφασιστεί τα ανταποδοτικά οφέλη!

•           Είναι τραγικό για τη νησιωτική μας Περιφέρεια να μη δίνονται ειδικά κίνητρα για την παραμονή των κατοίκων στα μικρά νησιά!

•           Είναι ασύμφορο για μας να κατασκευάζουμε υποδομές από τις οποίες δεν ωφελούνται οι ίδιοι οι κάτοικοι, αφού, ενώ έχουμε πολύ μεγάλο κύκλο εργασιών και οικονομικό τζίρο, τα λεφτά να μην επιστρέφουν στον τόπο!

•           Δεν μπορεί ν’ αναφερόμαστε σε μια τουριστική Περιφέρεια και στόχο την ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού και να μη διαθέτουν μαρίνες όλα τα νησιά του Ιονίου κι αυτό γιατί ο ΕΟΤ αδιαφορεί!

•           Τέλος, ένα χαρακτηριστικό που συνδέει τα νησιά μας ανέκαθεν, ο ιδιότυπος Επτανησιακός Πολιτισμός μας με ένα Μνημείο της Ουνέσκο (την πόλη της Κέρκυρας) και τα πολλαπλά οχυρά – φρούρια των νησιών να αποτελούν σημάδια περιφρόνησης από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Και μια σημείωση: Το μοναδικό αναπτυξιακό έργο, που θα έλυνε το πρόβλημα ύδρευσης δυο νησιών της Περιφέρειας (Κέρκυρα και Παξοί) και θα έδινε ώθηση στην τοπική οικονομία, ανησυχούμε μήπως περάσει στις καλένδες.

Προσπάθησα, με τον τρόπο αυτό, να σας δώσω αφενός την εικόνα της υφιστάμενης κατάστασης όχι με αριθμούς που και αυτό θα γίνει, αλλά με πολιτική προσέγγιση, μέσα από την οποία διαφαίνεται και ο στόχος μας.

 

Κάθε αναπτυξιακή μας πολιτική, με βάση όλα αυτά, θα επικεντρωθεί στο στόχο να επιτύχουμε την κοινωνική συνοχή, την ενίσχυση της οικονομίας, την αύξηση της παραγωγής, τη μείωση της ανεργίας και την παραμονή των κατοίκων στον τόπου τους.

Κλείνοντας, θα σας παρακαλούσα η Τεχνική Βοήθεια, που δίνεται μέσα από το Πρόγραμμα, να είναι ουσιαστική βοήθεια, θεωρώντας αναγκαία και τη χρηματοδότηση σχημάτων που θα κινούνται στην κατεύθυνση συγκέντρωσης πληροφορικών που αφορούν στην ανάπτυξη της περιοχής μας, τις αλλαγές που συντελούνται, την οργάνωση της αναγκαίας τεχνογνωσίας, προκειμένου να μην μας ξεπερνούν οι εξελίξεις και να προωθούμε ενέργειες και έργα που υπηρετούν το στόχο μας.

Επιπλέον τα σχήματα αυτά θα μπορούν να λειτουργούν ως ανεξάρτητα όργανα και να βοηθούν και στην ολοκλήρωση μελετών

Το Στρατηγικό Σχέδιο που υλοποιούμε θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, έτσι ώστε να συγκεντρώσουμε τις απόψεις και των φορέων, καθώς θεωρούμε ότι η κοινωνία έχει τη δική της προσέγγιση και δυναμική, βιώνει τα προβλήματα σε βάθος και ανιχνεύει πολύ καλύτερα τις διεξόδους.

Με τον τρόπο αυτό, θεωρούμε, ότι θα διασφαλίσουμε την κοινωνική μας συνοχή, τόσο αναγκαία σε μια νησιωτική Περιφέρεια».

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ – ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Ανάπτυξη Ενεργητικού Αθλητικού Δρώμενου για τους τουρίστες – Τούραθλον

   Πρόταση για πιλοτική εφαρμογή του αθλητικού δρώμενου Τούραθλον μέσα στο 2012, με μήνα έναρξης τον Ιούνιο, με τον όρο ότι:

Μέχρι τον Σεπτέμβριο 2011 θα έχουν καθορισθεί οι αθλητικές διαδρομές και οι τοποθεσίες των αθλημάτων και το ενδεικτικό κόστος που θα συμπεριλαμβάνει την υλοποίηση της πρότασης, έκανε στην Επιτροπή Τουρισμού, Αθλητισμού και Πολιτισμού ο Περιφερειακός Σύμβουλος και μέλος της Επιτροπής, Φώτης Τσίπης, για να λάβει την κατ’ αρχήν έγκριση.

Το σκεπτικό της πρότασης

   Η Ελλάδα, πρέπει να βρει το πάτημά της στον Αθλητισμό, που να συνδυάζεται με τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό. Επειδή όμως το πεδίο είναι αχανές όταν είναι αόριστο θα δώσω ένα παράδειγμα:

Σήμερα όσο ποτέ, είναι επίκαιρη πρόταση η οποία είχε εκφρασθεί εδώ και τόσα χρόνια μέσω της ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ.

Το ΤΟΥΡΑΘΛΟΝ. Η τέλεση αγώνων κατά την διάρκεια της Τουριστικής περιόδου ανά την Ελλάδα στην οποία θα λαμβάνουν ενεργό μέρος τουρίστες που αγαπούν τον αθλητισμό, σύμφωνα με το πνεύμα των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων. Η ανταμοιβή τους, στεφάνι από κότινο και κλάδο ελιάς. Αγώνες, διανθισμένους με πολιτιστικές εκδηλώσεις βασισμένες στην παραδοσιακή φιλοξενία των Ελλήνων με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Και η αρχή αυτών, η Κέρκυρα αλλά και τα υπόλοιπα Επτάνησα σαν ενότητα.

Στην Κέρκυρα έφθασε ναυαγός ο Οδυσσέας. Ο Όμηρος, διαλέγει το νησί των Φαιάκων σαν τον τελευταίο σταθμό μαθητείας του ηλιακού αυτού ήρωα και υμνεί την φιλοξενία των κατοίκων της.

Προς τιμήν του επισκέπτη διεξάγονται αγώνες στους οποίους λαμβάνει μέρος και ο ίδιος.

Ο ταξιδιώτης γίνεται ενεργός στο αθλητικό δρώμενο και δεν το παρακολουθεί απλά παθητικά.

Το κράμα μαγευτικού τόπου – γλυκύτητας των κατοίκων που εκφράζεται στο πρόσωπο του Αλκινόου, διδάσκει στον μαθητή Οδυσσέα ( ταξιδεύω = μαθαίνω ) το ποιος είναι. Τον διδάσκει πώς να βρει τον εαυτό του. Πώς να σκύψει μέσα του και να βρει τι σημαίνει για εκείνον η Ιθάκη.

Η Κέρκυρα της UNESCO πρέπει να επενδύσει στο τρίπτυχο Αθλητισμός -Πολιτισμός – Τουρισμός. Και τι ποιο ωραίο, ζωντανεύοντας τον Όμηρο, δένοντας τον με ωραίες αθλητικές εκδηλώσεις που θα διέπονται από πνεύμα αγνής άμιλλας προς τιμήν των ξένων οι οποίοι θα παίρνουν ενεργό μέρος σε αυτούς.

Με τον τρόπο αυτό δίδουμε ένα σημαντικό, ποιοτικό και βαθύτατα επιμορφωτικό όσο και ψυχαγωγικό « πακέτο» στους Τουρίστες, βοηθώντας και αυτούς να ψάξουν μέσα τους και να βρουν τον εαυτό τους.

Το ΤΟΥΡΑΘΛΟΝ έχει πάρει εύσημα από πολιτικούς Εθνικής και τοπικής εμβέλειας και έχει γίνει αποδεκτό από παράγοντες 25 και πλέον αθλητικών και πολιτιστικών σωματείων της Κέρκυρας.

Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει φθάσει ακόμα στην γραμμή εκκίνησης ίσως επειδή οι αθλητικές εγκαταστάσεις των νησιών μας πιθανόν δεν είναι σε θέση αρχικά τουλάχιστον να δεχθούν αγωνίσματα μεγάλης κλίμακας τις θερινές περιόδους και η οργάνωση τους θα ήταν δύσκολη.

Για αυτούς ακριβώς τους λόγους προτείνεται ως αρχικό μοντέλο ένα τρίαθλο που θα αποτελείται από: Μίνι Μαραθώνιο, κολύμβηση ανοικτής θαλάσσης καθώς και ποδηλατοδρομία.

Οι αγώνες αυτοί θα διεξάγονται τον Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο και η διάρκεια τους θα είναι τριήμερη.

Μέσω της ιστοσελίδας της Περιφέρειας αλλά και στις εκθέσεις θα υπάρχει η σχετική προβολή για την διεξαγωγή των αγώνων και η αίτηση συμμετοχής θα υπάρχει σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα, στα μεγάλα ξενοδοχεία αλλά και σε τουριστικά γραφεία.

Το Τούραθλον θα πωλείται στους τουρίστες σαν πακέτο οπότε θα προκύψει όφελος για τους επαγγελματίες του είδους.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ – ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Καθιέρωση της 21ης Μαΐου ως Ημέρα Επισήμου Εορτασμού της Αιρετής Περιφέρειας Ιονίων Νήσων

   Η καθιέρωση της 21ης Μαΐου ως Ημέρα Επισήμου Εορτασμού της Αιρετής Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και καθιέρωση σχετικών εκδηλώσεων, ήταν το θέμα εισήγησης του Φώτη Τσίπη, Περιφερειακού Συμβούλου και μέλους της Επιτροπής Τουρισμού, Αθλητισμού και Πολιτισμού.

Η πρόταση του κ. Τσίπη, που έγινε στη συνεδρίαση της Επιτροπής, την περασμένη Παρασκευή, στο Αργοστόλι, εγκρίθηκε από την Επιτροπή.

Η εισήγηση

   Την 21η Μαΐου 1864 τα Ιόνια Νησιά ενώθηκαν με την μητέρα Ελλάδα. Μια γεωγραφική και πολιτιστική ενότητα, επέστρεφε εμπλουτισμένη στις ρίζες της έχοντας πλέον μια διαφορετική κουλτούρα από την υπόλοιπη Ελλάδα , κυρίως λόγω της Αγγλικής Γαλλικής και Ενετικής παρουσίας κάτι που εκφράζεται στα γλωσσικά ιδιώματα, στην νοοτροπία, στην μουσική παράδοση, στην Αρχιτεκτονική .

Πράγματι τα Επτάνησα αποτελούν μια ενότητα γεωγραφική -πολιτιστική. Όμως αυτό χρειάζεται να φιλτραριστεί και εν τέλει να αφομοιωθεί από τον πληθυσμό των Επτανήσιων ώστε να αποκτήσουν και επί της ουσίας μια κοινή ταυτότητα .

Θα πρέπει, λοιπόν, οι Επτανήσιοι να μειώσουν την ψυχολογική απόσταση που χωρίζει τον ένα από τον άλλο και που είναι μεγαλύτερη από την γεωγραφική ώστε να αποκτήσουν έμπρακτα κοινή Επτανησιακή συνείδηση.

Ο Συνδυασμός μας έχει θέσει ως πρωταρχικό στόχο την ισόρροπο ανάπτυξη των Επτανήσων, την σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των Επτανησίων, την άμβλυνση των όποιων διαφορών τους , ώστε να νιώθουν υπερήφανοι για την Περιφέρεια τους και να αντιληφθούν τη σημασία που έχει η Περιφερειακή ανάπτυξη στους δύσκολους αυτούς καιρούς που ζούμε.

Καθιέρωση εκδηλώσεων

   Κατόπιν τούτου, θεωρούμε ότι για συμβολικούς αλλά και ουσιαστικούς λόγους, η ιστορική ημέρα της 21ης Μαΐου, θα πρέπει να είναι και η ημέρα επίσημου εορτασμού της Αιρετής Περιφέρειας Ιονίων Νήσων κατά την οποία θα λαμβάνουν χώρα:

– Πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις οι οποίες θα πραγματοποιούνται σε όλα τα νησιά στην βάση της ανταλλαγής των πολιτιστικών και αθλητικών σωματείων.

( μουσικά σύνολα, χορευτικά συγκροτήματα, θεατρικά σχήματα,

εικαστικοί σύλλογοι, αθλητικά σωματεία κ.α)

– Διαλέξεις αφιερωμένες σε επιφανείς Επτανησίους( Λογοτέχνες, Εθνομάρτυρες, Πολιτικούς).

– Θέσπιση  Επτανησιακού βραβείου ΑΡΕΤΗΣ ( που είναι και το ζητούμενο στην εποχή μας) το οποίο θα απονέμεται σε ένα πολίτη  και στους επτά Δήμους της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων από επιτροπή που θα έχει ορίσει ο αρμόδιος Δήμος για τον

σκοπό αυτό.

– Καθιέρωση της ημέρας ως ημέρας Επτανησιακών προϊόντων και συνταγών με λειτουργία υπαιθρίων αγορών .

– Παρουσία των Περιφερειακών Συμβούλων σε όλα τα νησιά.

Σκοπός: – Η συμβολική και σε περιορισμένο βαθμό τέλεση πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων για την 21η Μαΐου 2011.

– Ο προγραμματισμός και η προβολή των δράσεων αυτών για την 21η Μαΐου 2012 από την Επιτροπή Τουρισμού Πολιτισμού και Αθλητισμού και η καθιέρωση τους για μόνιμη τέλεση.

– Επέκταση  των  εκδηλώσεων σε τριήμερο το 2013 με προοπτική εβδομαδιαίουΦεστιβάλ     από το 2014, απευθυνόμενο στους Επτανησίους, αλλά και στους Έλληνες και αλλοδαπούς τουρίστες.

– Ο προγραμματισμός όλων των προτεινόμενων δράσεων για το έτος 2012 θα πρέπει να είναι έτοιμος έως 30/09/2011.

Στόχος: Η ενδυνάμωση των κοινών πολιτιστικών στοιχείων και η καθιέρωση δράσεων και εκδηλώσεων που θα ενδυναμώσουν το πολιτιστικό και τουριστικό προφίλ της Περιφέρειας.

Κατόπιν τούτων εισηγούμαστε και ζητούμε την ψήφο των Περιφερειακών Συμβούλων προκειμένου το Περιφερειακό Συμβούλιο να λάβει Απόφαση – Ψήφισμα για:

– Την καθιέρωση της 21ης Μαΐου ως Ημέρας επίσημου εορτασμού της αιρετής Περιφέρειας.

Την καθιέρωση πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων στην βάση της ανταλλαγής των πολιτιστικών και αθλητικών σωματείων.

– Τηνθέσπιση Επτανησιακού βραβείου ΑΡΕΤΗΣ.

– Την   Καθιέρωση   της   ημέρας   ως   ημέρας   Επτανησιακών

προϊόντων και συνταγών με λειτουργία υπαιθρίων αγορών .

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ – ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Έρευνα για τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους επισκέπτες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων

   Η διεξαγωγή πρωτογενούς έρευνας, για τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους επισκέπτες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, ήταν το αντικείμενο της πρότασης που κατέθεσαν προς συζήτηση στην Επιτροπή Τουρισμού, Αθλητισμού & Πολιτισμού Ιονίων Νήσων οι περιφερειακοί σύμβουλοι και μέλη της Επιτροπής, Φώτης Τσίπης και Βασίλης Κοντός.

Η πρόταση έγινε αποδεκτή από την Επιτροπή.

Η εισήγηση του θέματος

   Μέσα σ’ ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον και στο πλαίσιο του έντονου ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει ο Τουρισμός σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι προφανής η ανάγκη για ποιότητα. Πόσο μάλλον για μια νησιωτική Περιφέρεια, όπως η δική μας, που καλείται να καθορίσει την τουριστική πολιτική της.

Για να προσεγγίσουμε την ποιότητα πρέπει να απαντήσουμε σε τρεις βασικές ερωτήσεις:

  • Που βρισκόμαστε σήμερα;
  • Που θέλουμε να φθάσουμε;
  • Πως θα φθάσουμε εκεί που θέλουμε;

Εδώ λοιπόν υπεισέρχεται ο επιστημονικός τρόπος προσέγγισης και διερεύνησης της τουριστικής ανάπτυξης μιας περιοχής.

 Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού το 2002, συνεργαζόμενος με μελετητικά γραφεία, υλοποίησε πλήρεις μελέτες Τουριστικής Ανάπτυξης των Περιφερειών της Χώρας (MASTER PLANS), με εξαίρεση την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων!

Ο λόγος ήταν ότι, τη μελέτη είχε αναλάβει το γραφείου του κ. Ιωάννη Πατέλη ο οποίος όμως δεν προχώρησε στην υλοποίηση της, επειδή ορίσθηκε Πρόεδρος του Ε.Ο.Τ και ως εκ τούτου, υπήρχε το ασυμβίβαστο. Η μελέτη, με ευθύνη του Ε.Ο.Τ, δεν ανατέθηκε όπως έπρεπε σε άλλο μελετητικό γραφείο με αποτέλεσμα ή Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να στερείται «μπούσουλα» τον οποίο δικαιούται και μέχρι σήμερα δεν τον έχει διεκδικήσει κανείς.

Η προτεινόμενη πρωτογενής έρευνα έρχεται να καλύψει εν μέρει αυτό το κενό και σκοπεύει να παρέχει στον παραγωγό (επιχειρηματίες, τοπική αυτοδιοίκηση, κράτος) αυτή τη γνώση, χτίζοντας μια γέφυρα μεταξύ του ιδίου και των τουριστών.

Οι επιχειρήσεις και οι εμπλεκόμενοι φορείς στον τουρισμό πρέπει να εγκαθιδρύσουν την αντικειμενική συλλογή πληροφόρησης, μ’ ένα μεθοδικό και επιστημονικό τρόπο.

Η πρόταση για την έρευνα

  • Προτείνεται η διενέργεια πρωτογενούς ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας για την τρέχουσα τουριστική περίοδο, για την αξιολόγηση από πλευράς των επισκεπτών, των παρεχομένων υπηρεσιών, στα κύρια νησιά της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, όπου υπάρχει Δήμος, δηλαδή Κέρκυρα, Παξούς, Λευκάδα, Μεγανήσι, Κεφαλληνία, Ιθάκη, Ζάκυνθο. Προτείνεται παράλληλα η διεκδίκηση από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού της πλήρους μελέτης Τουριστικής Ανάπτυξης για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ( MASTER PLAN ) επειδή είναι η μόνη Περιφέρεια στην οποία δεν είχε υλοποιηθεί με ευθύνη του Ε.Ο.Τ.

Η έρευνα θα αναδείξει τάσεις, συμπεριφορές, επισημάνσεις και επιθυμίες τόσο του αλλοδαπού όσο και του Έλληνα τουρίστα.

Σκοπός και στόχοι της έρευνας

   Σκοπός της έρευνας είναι η συλλογή και η καταγραφή πρωτογενών πληροφοριών, που προέρχονται από όλους τους εμπλεκόμενους στην τουριστική δραστηριότητα. Αποσκοπεί να βοηθήσει την αρμόδια Περιφέρεια να αντιληφθεί, να κατανοήσει και να αντιδράσει, σε ευκαιρίες ή προβλήματα που εμφανίζονται στις τουριστικές περιοχές και στην συνέχεια να προτείνει λύσεις. Επίσης, τα αποτελέσματα θα καθοδηγούν και τις χρηματοδοτήσεις κάθε τομέα.

1. Στόχοι της έρευνας είναι:

α.   Να   εντοπισθούν  τα  δυνατά   και  αδύνατα  σημεία  του υπάρχοντος τουριστικού προϊόντος κάθε τουριστικής περιοχής,

β. Να διερευνηθούν:

ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών, οι οποίοι επισκέπτονται κάθε τουριστική περιοχή καθώς και οι απαιτήσεις που αυτοί έχουν από ένα τουριστικό θέρετρο,

γ. Να αξιολογηθεί αναλυτικά η τουριστική προσφορά κάθε περιοχής και να εντοπισθούν τυχόν προβλήματα και ελλείψεις από τους παραγωγούς των τουριστικών υπηρεσιών.

δ. Να αξιολογηθούν οι υποδομές του κράτους και οι παρεχόμενες υπηρεσίες στους τουρίστες σε α! και β! βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.

2. Επιλογή ερευνητικής μεθόδου

Πρωτογενής έρευνα, η οποία συχνά αποκαλείται και «κλασσική ερευνητική μέθοδος» θα συλλέξει τα στοιχεία με την χρήση ερωτηματολογίων.

Τα ερωτηματολόγια στις περισσότερες περιπτώσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά ενός ερευνητικού προγράμματος. Έτσι και στην παρούσα έρευνα προτείνεται ένα ερωτηματολόγιο που να ανταποκρίνεται στους ερευνητικούς στόχους. Η μέθοδος που έχει επιλεγεί είναι η τυχαία δειγματοληψία.

3. Μεθοδολογία – δείγμα

Η συλλογή στοιχείων θα γίνει με τη χρήση πλήρους δομημένου ερωτηματολογίου ( συνημμένο ) που θα διανεμηθεί στις εξόδους των κυρίων νησιών της Περιφέρειας μας ( αεροδρόμια και λιμάνια) κατά την αναχώρηση τους από αυτά.

4. Διάρκεια της έρευνας

Η έρευνα προτείνεται να διεξαχθεί από την 1η Ιουνίου 2011 έως την 31η Οκτωβρίου 2011 στα κύρια νησιά της Περιφέρειας μας όπως αυτά αναφέρθηκαν ως άνω.

5. Τρόποι συλλογής των στοιχείων – ερωτηματολογίων

Η Διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, σε συνεργασία με τους Δήμους και την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Ιονίων Νήσων ( Ε.Ο.Τ ), θα αναλάβουν τη διακίνηση, τη συμπλήρωση και την συγκέντρωση των ερωτηματολογίων.

Για την υλοποίηση της έρευνας θα χρειαστεί ένας αριθμός νέων ανθρώπων – ερευνητών για να βοηθήσει στη διαδικασία διακίνησης των ερωτηματολογίων. Για να υπάρξει

υπευθυνότητα, προτείνεται όπως η Διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρειας, ζητήσει την συνεργασία με τα T.E.I και συγκεκριμένα των τμημάτων τουριστικών επιχειρήσεων της Χώρας. Οι εν λόγω φοιτητές με σύντομη εκπαίδευση θα είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στην αποστολή τους κάτι που θα προβεί σε όφελος της Περιφέρειας αλλά και των ιδίων που θα αποκτήσουν πολύτιμες εμπειρίες.

Η συλλογή των ερωτηματολογίων θα γίνεται σε ειδικές κάλπες που θα τοποθετηθούν στα αεροδρόμια κα λιμάνια των κύριων νησιών της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων όπως αυτά αναφέρθηκαν ως άνω.

Κατόπιν θα συγκεντρώνονται με την μέριμνα της Διεύθυνσης Τουρισμού Ιονίων Νήσων και των Δήμων και θα αποστέλλονται στην έδρα της ως άνω Διεύθυνσης Τουρισμού για την επεξεργασία τους .

Να διευκρινισθεί ότι, επειδή οι πτήσεις των τουριστών με προορισμό την Λευκάδα είναι προς και από το αεροδρόμιο του Ακτίου, εκεί θα γίνεται η συλλογή των ερωτηματολογίων που αφορούν τους τουρίστες που χρησιμοποίησαν το συγκεκριμένο αεροδρόμιο με προορισμό την Λευκάδα.

6. Επεξεργασία στοιχείων

Η εισαγωγή των δεδομένων, τα συμπληρωματικά ερωτηματολόγια, οι γραφικές παραστάσεις και οι στατιστικές αναλύσεις θα γίνουν σε ένα ειδικό πρόγραμμα, το SPSS( Statistical Package for the Social Siences).

7. Συμπεράσματα

Από τη συγκέντρωση και την επεξεργασία των στοιχείων θα αναδειχθούν σημαντικά συμπεράσματα που θα ομαδοποιούνται σε κατηγορίες.

1η κατηγορία

Ανάλυση των χαρακτηριστικών των επισκεπτών της Χώρας Κίνητρα των ταξιδιών και κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά κ.α.

2η κατηγορία

Αφορά υπηρεσίες που προέρχονται από κρατικούς φορείς: Υπουργεία, Δημόσιους Οργανισμούς, Τοπική Αυτοδιοίκηση α! και β! βαθμού.

3η κατηγορία

Αφορά  υπηρεσίες που  παρέχονται  από  ιδιωτικούς φορείς και επιχειρήσεις που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στον Τουρισμό.

8. Αξιολόγηση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα αποτελέσματα της έρευνας, θα παρουσιαστούν με τη μορφή ανάλυσης δυνατών και αδύνατων σημείων, ευκαιριών και απειλών ( SWOT ANALYSIS ).

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων, μετά την τελική τους επεξεργασία, θα γίνεται σε ειδική εκδήλωση – ημερίδα προς τους εμπλεκόμενους φορείς του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα στον χώρο του Τουρισμού.

9. Προηγούμενη εμπειρία

Η προτεινόμενη έρευνα έχει διεξαχθεί στην Κέρκυρα το 2008 από την Επιστημονική Εταιρεία Τουρισμού υπό την εποπτεία του δόκτωρα Κωνσταντίνου Τσουμάνη σε συνεργασία με την Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Κερκυραίων της οποία ο κ. Τσουμάνης υπήρξε Πρόεδρος ο δε εισηγητής, Αντιπρόεδρος καθώς και μέλος της ερευνητικής ομάδας. Να τονιστεί ότι τα συμπεράσματα και οι προτάσεις της ως άνω έρευνας εκδόθηκαν το 2009 με την χορηγία του Επιμελητηρίου Κερκύρας το οποίο στήριξε ένθερμα την προσπάθεια αυτή.

Η έρευνα διεξήχθη στην Ελληνική Αγγλική Γερμανική αλλά υπάρχει ήδη η δυνατότητα και για την Ρωσική γλώσσα και η φόρμα των ερωτηματολογίων αυτών μας παρέχεται από την Επιστημονική Εταιρεία Τουρισμού Κερκύρας. Η έρευνα αυτή χρησιμοποίησε ξεχωριστό δείγμα για τους ημεδαπούς τουρίστες, ξεχωριστό για τους αλλοδαπούς τουρίστες και ξεχωριστό για του τουρίστες all inclusive,onou σε αυτή την περίπτωση η διανομή και συλλογή των ερωτηματολογίων έγινε σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που λειτουργούν κυρίως με πελάτες all inclusive.

Στη Ρόδο η έρευνα αυτή διεξάγεται από την Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού ως επίσημο συμβουλευτικό όργανο του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου.

 10. Εφαρμογή των αποτελεσμάτων της έρευνας

Η Τουριστική Πολιτική της Περιφέρεια, ο σχεδιασμός του Τουριστικού προϊόντος , η ένταξη του στον άξονα της αναπτυξιακής πολιτικής και εν τέλει η προώθηση και προβολή του βγαίνει μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας η οποία και θα πρέπει να επαναλαμβάνεται ανά 2 έτη γιατί ο Τουρισμός είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο μη στατικό και άμεσα επηρεαζόμενο από τα κοινωνικά πολιτικά και οικονομικά περιβάλλοντα των Χωρών που χαρακτηρίζονται ως τροφοδότες και της Χώρας που χαρακτηρίζεται ως υποδοχέας.

11. Παράλληλες ενέργειες

Η Περιφέρεια Ιονίων νήσων, σε συνεργασία με τους επτά Δήμους, θα προχωρήσει σε πλήρη καταγραφή των Φυσικών, Πολιτιστικών και Τουριστικών πόρων ώστε σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα της έρευνας να γίνει η ορθολογικότερη αξιοποίηση τους με γνώμονα την ισσόροπη ανάπτυξη και τον σεβασμό όλων των περιοχών που απαρτίζουν την μοναδική Περιφέρεια μας.

12. Κόστος της έρευνας

Το κόστος είναι 20.000 ευρώ κατ’ εκτίμηση και αυτό γιατί για πρώτη φορά θα διεξαχθεί η συγκεκριμένη έρευνα σε τέτοιο εύρος στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Προτείνεται η οικονομική συμμετοχή των Επιμελητηρίων καθώς και των ιδιωτικών φορέων.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ – ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Ενέκρινε η Επιτροπή Τουρισμού, Αθλητισμού & Πολιτισμού Ιονίων Νήσων την Πρόταση για Θεματική Ιστιοπλοΐα του Οδυσσέα

   Η Επιτροπή Τουρισμού, Αθλητισμού & Πολιτισμού Ιονίων Νήσων, που συνεδρίασε την Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου, στο Αργοστόλι, ενέκρινε την πρόταση του Περιφερειακού Συμβούλου και μέλους της Επιτροπής, Φώτη Τσίπη, με θέμα: Θεματική Ιστιοπλοΐα του Οδυσσέα.

Η πρόταση

   Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων επιδιώκει την καθιέρωση των Επτανήσων στις διεθνείς αγορές, ως επώνυμου τουριστικού προορισμού, εφάμιλλου των αξιόλογων νησιωτικών συμπλεγμάτων που διαθέτουν άλλα προηγμένα τουριστικά κράτη.

Η Περιφέρειά μας θα βασισθεί, πέρα από τις φυσικές ομορφιές (οργιώδη βλάστηση, παραλίες ήλιος κ.α), σε ισχυρά χαρτιά που διαφοροποιούν τα Επτάνησα, προσφέροντας ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, «ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ » που να συνδέουν τα Επτάνησα:

  • ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
  • ΔΡΟΜΟΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ (κρασιού, λαδιού, γεύσης)
  • ΔΡΟΜΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΩΝ
  • ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΤΑΔΥΣΗΣ
  • ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
  • ΔΡΟΜΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ
  • ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ
  • ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Αξιοποίηση του Μύθου του Οδυσσέα

Η συγκεκριμένη εισήγηση αφορά στην αξιοποίηση του μύθου του Οδυσσέα και σύνδεσή του με τον Θαλάσσιο τουρισμό.

Πρόταση δρόμων Οδυσσέα – Ιστιοπλοΐας:

  • Τα Επτάνησα έχουν σαν ισχυρό χαρτί τον μύθο του Οδυσσέα. Η αξιοποίηση του μύθου αυτού μπορεί να αποτελέσει ένα γερό τουριστικό προϊόν που να συμπεριλαμβάνει όλα τα Επτάνησα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Επιτροπή Τουρισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού, σε συνεργασία με τους Ιστιοπλοϊκούς ομίλους Κέρκυρας, Λευκάδος, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου να διοργανώνει:
    1. Ιστιοπλοϊκό αγώνα σε ετήσια βάση με αφετηρία τα Διαπόντια νησιά και τερματισμό την Ιθάκη, (αφού όμως διαπλεύσουν και την Ζάκυνθο), όπου σε κάθε νησί θα υπάρχει στάση και διανυκτέρευση, οι δε συμμετέχοντες θα πρέπει να βρουν ορισμένα σημάδια που να έχουν σχέση με το Οδυσσέα αλλά και την εν γένει πολιτιστική κληρονομιά των Επτανήσων, τα οποία θα τους έχουν δοθεί σε κλειστό φάκελο κατά την έναρξη. Σε κάθε νησί και καθ όλη την διάρκεια του αγώνα, θα υπάρχουν εκδηλώσεις σχετικά με τον Οδυσσέα, αθλητικές, πολιτιστικές, στις οποίες θα μπορούν να παίρνουν ενεργό μέρος οι διαγωνιζόμενοι αλλά και οι κάθε είδους τουρίστες.

Κατά τον τερματισμό στην Ιθάκη εκτός της βράβευσης και των εκδηλώσεων θα υπάρχει συνέδριο σχετικά με την έννοια του ταξιδιού, την εύρεση της Ιθάκης τον συμβολισμό του Οδυσσέα.

Για τους μη ενεργούς στο θαλάσσιο τουρισμό θα μπορεί να υπάρχει κρουαζιέρα στα Ιόνια όπου θα απολαμβάνουν τα ίδια πράγματα χωρίς να πρέπει να βρίσκονται σε ιστιοπλοϊκό σκάφος.

Έτσι ενισχύεται με ένα αξιόλογο γεγονός ο θαλάσσιος τουρισμός και συγχρόνως δημιουργείται ένα επιπλέον δρώμενο το οποίο συνδυάζει τουρισμό, πολιτισμό και αθλητισμό που μπορούν να παρακολουθήσουν όλοι άρα υπάρχει εμπλουτισμός και σε αυτό που λέμε μαζικός τουρισμός

Ο Οδυσσέας, ως μορφή του Τρωικού πολέμου

  • Ο Οδυσσέας, ως μορφή του Τρωικού πολέμου αλλά και σαν αλληγορία θα αποτελέσει δυνατό στοιχείο προβολής με έμφαση στην έννοια της φιλοξενίας.

Καθ όλη τη διάρκεια του δρώμενου θα υπάρχει έμφαση στην προβολή των τοπικών προϊόντων και της τοπικής κουζίνας.

Πρόταση προς ψήφιση

   Προτάθηκε η κατ’ αρχήν ψήφιση της πρότασης, για πιλοτική εφαρμογή της θεματικής ιστιοπλοΐας του Οδυσσέα μέσα στο 2012, από τα μέλη της Επιτροπής Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού με τον όρο ότι:

Μέχρι το Σεπτέμβριο 2011 θα έχει καθορισθεί ο χρόνος διεξαγωγής της ιστιοπλοΐας, το πλήρες πρόγραμμα της διαδρομής των πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων και το ενδεικτικό κόστος που θα συμπεριλαμβάνει και την προβολή – προώθηση της συνολικής πρότασης.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

Η εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη, Σωτήρη Κουρή, για το δασικό στα Επτάνησα

Σε επιτροπή το τεκμήριο κυριότητας για το δασικό πρόβλημα στα Επτάνησα

Να προστατεύσει το Δημόσιο τον Εθνικό Δρυμό Αίνου – Ρουδίου

   Τη σύσταση επιτροπής, η οποία να αποτελείται από τους νομικούς – μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου, από τους τέσσερεις Προέδρους των Δικηγορικών Συλλόγων των Ιονίων νήσων, με αντικείμενο να διερευνήσει το τεκμήριο κυριότητας υπέρ των ιδιωτών στα Επτάνησα, σε σχέση με το δασικό πρόβλημα, αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων, κατά τη χθεσινή συνεδρίασή του, στο Αργοστόλι.

Πρόεδρος της Επιτροπής ορίστηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Σωτήρης Κουρής, ο οποίος εισηγήθηκε το θέμα που αφορά το δασικό πρόβλημα, καθώς επίσης και το τεκμήριο κυριότητας που ισχύει υπέρ των ιδιωτών στην Επτάνησο.

Η εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη, Σωτήρη Κουρή, για το δασικό στα Επτάνησα

   Καταρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω την ένωση ιδιοκτητών ακινήτων και ιδιαίτερα τον πρόεδρο κ. Παναγή Γεράκη για την στήριξη τους, προκειμένου να παρουσιασθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο η παρούσα εισήγηση.

Το «Δασικό» όπως έχει πλέον καθιερωθεί να λέγεται, είναι ένα σημαντικό ζήτημα που επιφέρει πολλά προβλήματα στον κόσμο της Επτανήσου. Είναι ένα ζήτημα που αξίζει να διερευνηθεί από την Πολιτεία και να προβεί στις απαραίτητες τροποποιήσεις του Νομοθετικού πλαισίου.  Γι’αυτό άλλωστε το φέρνω προς συζήτηση στο Ανώτατο Πολιτικό Όργανο του Νομού μας για να δοθεί η δυνατότητα περαιτέρω ενεργειών ή αποφάσεων.

Υπέρ των ιδιωτών το τεκμήριο κυριότητας – Τεκμηρίωση

   Σας γνωρίζουμε ότι ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΙΣΧΥΕΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΤΑΝΗΣΟ, Κρήτη, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κύθηρα, Αντικύθηρα και Κυκλάδες και σε ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΟΥ ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΧΩΡΙΣΤΑ ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΤΙΤΛΟ και ν’ αποδεικνύει μ’ αυτόν την κυριότητά του.

Η ΔΑΣΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΕΚΤΑΣΕΩΣ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. ΔΑΣΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 1836 ΧΕΡΣΩΘΕΝΤΕΣ ΑΓΡΟΙ. Ειδικότερα το νομικό καθεστώς των Δασών και Δασικών εκτάσεων της Επτανήσου, είναι εντελώς διάφορο από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Συγκεκριμένα:

Στην Επτάνησο την Ενετική κυριαρχία που άρχισε στην Κέρκυρα το έτος 1386, στην Ζάκυνθο το 1462, στην Κεφαλληνία το 1500 και στην Λευκάδα το 1684 και διήρκεσε μέχρι το έτος 1797, διαδέχθηκε η συσταθείσα με την συνθήκη της Κων/πόλεως, του έτους 1800 «Επτάνησος Πολιτεία» και με την συνθήκη των Παρισίων του έτους 1815 το αναγνωρισθέν μετέπειτα ανεξάρτητο Κράτος, με το όνομα «Ηνωμένα Κράτη Ιονίων Νήσων», διεπόμενο από το Σύνταγμα του έτους 1817 (Μαιϊτλαντ).

Από τις παραπάνω συνθήκες, την Ξ’ Πράξη της Ζ’ Ιονίου Γερουσίας της 30-7-1834, την 10η πράξη της Η’ Ιονίου Γερουσίας της 26-5-1845 και το άρθρο 24 Κανονισμού διαχειρίσεως Ιονίου περιουσίας καταφαίνεται, ότι δημόσια κτήματα και συνεπώς δημόσια δάση ως ιδιοκτησία του Κράτους δεν υπήρχανε στην Επτάνησο, αλλά μόνον περιουσία καθεμίας νήσου ανήκουσα στην εγχώρια τοπική κυβέρνηση, καλουμένη επιχώριος περιουσία, γι’ αυτό ουδεμία ειδική νομοθεσία υφίσταται περί ρυθμίσεως των δασών και δασικών εκτάσεων της Επτανήσου εις την «Επτάνησο Πολιτεία» ή τα «Ηνωμένα Κράτη Ιονίων Νήσων», ούτε μνεία περί περιουσίας του κράτους γίνεται

στις άνω συνθήκες ιδρύσεως της Επτανήσου Πολιτείας και του Ιονίου Κράτους, ώστε να υπάρχει διαδοχή σ’ αυτήν από το Ελληνικό Δημόσιο μετά την Ένωση των Επτανήσων με το Ελληνικό Κράτος το έτος 1864.

Πρόσθετα στα άρθρα 422-492 και 473-477 του Ιονίου Πολιτικού Κώδικα, ουδεμία μνεία γίνεται περί δασών παρά μόνο περί των δικαιωμάτων επικαρπωτή δάσους (άρθρο 477), εκ του οποίου συνάγεται ότι τα δάση δεν ανήκανε στο Ιόνιο Κράτος, αλλά είτε στην επιχώρια περιουσία κάθε νήσου, είτε σε ιδιωτικές ιδιοκτησίες. Το αναμφισβήτητο αυτό νομικό

καθεστώς ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει δικαιώματα κυριότητας επί των δασών και δασικών εκτάσεων της Επτανήσου, αφού ουδέν έλαβε εκ της επιχωρίου περιουσίας μετά την Ένωση της Επτανήσου και συνακόλουθα ότι το νόμιμο τεκμήριο κυριότητας υφίσταται υπέρ των ιδιωτών και όχι υπέρ του Δημοσίου στην Επτάνησο, δέχονται κατά την κρατούσα και ορθή άποψη οι αποφάσεις των Δικαστηρίων.

Δεν αρκεί μόνο η επίκληση από το Δημόσιο της δασικής υφής – μορφής

   Κατά συνέπεια μόνη η επίκληση από το Δημόσιο της δασικής υφής – μορφής της εκτάσεως δεν αρκεί προς θεμελίωση δικαιώματος κυριότητας του Δημοσίου, αλλά οφείλει το Δημόσιο σε κάθε περίπτωση χωριστά να επικαλείται και αποδεικνύει ότι κατέστη κύριο με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο προβλέπετε παλαιότερα από τον Ιόνιο Πολιτικό Κώδικα και ήδη από 23-2-1946 από τον Αστικό Κώδικα ή άλλον ειδικό νόμο προβλέποντας κτήση κυριότητας ακινήτου. Ακόμη και το περίφημο, ελατοδάσος του Αίνου – Ρουδίου μοναδικό στα νησιά, εκτάσεως 28.430 στρεμμάτων, υπό το νομικό περίβλημα της επιχωρίου περιουσίας με τους νόμους Ψ1/1878 (ΦΕΚ 64/1878) και ΑΦΚΖ/1887 (ΦΕΚ 144/1887) περιήλθε στα Φ.Κ.Κ. (Φιλανθρωπικά καταστήματα Κεφαλληνίας) τα οποία ανέλαβαν ευσυνείδητα και ορθολογικά την προστασία του, αλλά στην συνέχεια με το αρ. 233/30-12-1969 233/30-12-1969     συμβόλαιο του άλλοτε συμβολαιογράφου Αργοστολίου Γερ. Αυγερινού, μετά γνωμοδότηση και εντολή του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, μετεβίβασαν κατά κυριότητα στο Δημόσιο προς δημιουργία Εθνικού Δρυμού.

Πρόσθετα με χρησικτησία δεν δύναται ν’ αποκτήσει δικαιώματα κυριότητας το Δημόσιο, γιατί για να καταστεί ακίνητο αδέσποτο δεν αρκεί η μη καλλιέργεια αυτού ως ο «περί γαιών νόμος» προέβλεπε, αλλά μετά τον Νόμο  του 1856, που ίσχυσε από την Ένωση της Επτανήσου 1864, απαιτείται να συνυπάρχει η εγκατάλειψη της νομής του ακινήτου με την δήλωση βουλήσεως του εγκαταλείποντα ιδιοκτήτη περί παραιτήσεώς του από την κυριότητα, γενόμενη με συμβολαιογραφικό έγγραφο, υποβαλλόμενο σε μεταγραφή (άρθρα 972 ΑΚ και 2 Α.Ν. 1539/1938 Μπαλή Εμπράγματο

Έκδοση Δ’ σελ. 216 Ε.Α. 943/52). Αυτά εδέχοντο κατά πάγια τακτική τα Ελληνικά Δικαστήρια. Μεταξύ άλλων μνημονεύουμε τις παρακάτω αποφάσεις αρ. 3/22-3-1976 Ειρηνοδικείου Σαμαίων, αρ. 50/20-5-1976 και 117/7-10-1976 Μονομελούς Πρωτοδικείου Ζακύνθου και αρ. 195/22-6-1976 Πολυμελούς Πρωτοδικείου Κερκύρας. Τις ίδιες απόψεις υπεστήριξε και ο Καθηγητής Παν/μίου Γρηγόριος Κασιμάτης στην διατριβή του «Τα Δημόσια Κτήματα εν Επτανήσω» και το Σ.τ.Ε. με την αρ. 920/1937 απόφασή του.

Αντίθετα στην υπόλοιπη επικράτεια ήτοι την Τουρκοκρατούμενη Ηπειρωτική Ελλάδα και Πελοπόννησο που απελευθερώθηκαν το έτος 1836 και ίσχυαν μέχρι τότε σ’ αυτές το Κοράνιο και το Οθωμανικό δίκαιο, τα δάση ανήκαν κατά τεκμήριο στο Δημόσιο και γι’ αυτό με τα άρθρα 1,2,3 του ΒΔ 17/29 Νοεμβρίου / 1 Δεκεμβρίου 1836 «περί ιδιωτικών δασών», αναγνωρίζεται η κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου κατά διαδοχή σε κάθε έκταση που αποτελούσε προ της ενάρξεως ισχύος του δάσος, εξαιρέσει εκείνων των δασών για τα οποία υφίσταται έγγραφη απόδειξη των

αρμοδίων τουρκικών αρχών «ταπί» ότι ανήκαν εις ιδιώτες πριν από την έναρξη του Αγώνα της ανεξαρτησίας και με την προϋπόθεση ότι εντός ετησίας προθεσμίας από την δημοσίευση του άνω Β.Δ. υπεβλήθησαν τα έγγραφα «ταπί» στην επί των Οικονομικών Γραμματεία (Υπουργείο Οικονομικών).             Αλλά και ο επακολουθήσας νόμος  «περί διακρίσεως κτημάτων» του έτους 1837 (άρθρο 14 αναφέρει ότι «Δημόσια Κτήματα είναι όσα ανήκουν εις την επικράτεια, δια να εξαρθεί ότι το περί κυριότητας του Δημοσίου επί των δασών τεκμήριο του Β.Δ. του 1836 αφορά τις προ

του 1836 καταστάσες δασικές εκτάσεις και όχι τις μετέπειτα δημιουργηθείσες ήτοι τους χερσωθέντες μετέπειτα αγρούς (Μον. Πρ. Α. 1099/74, Πολ. Πρ. Α. 18/1974 και Α.Π. 12/75).

Το παραπάνω πάγια αναγνωρισθέν νομικό καθεστώς περιελήφθη στο άρθρο 62 του νόμου 998/1979, διάταξη σύμφωνα με την οποία στους νομούς των Ιονίων Νήσων, Κρήτης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, νήσων Κυθήρων, Αντικυθήρων και Κυκλάδων, ισχύει το υπέρ των ιδιωτών τεκμήριο κυριότητας, ενώ στην υπόλοιπη επικράτεια το υπέρ του Δημοσίου τεκμήριο.

Αγωγή στην Κεφαλονιά από ιδιώτη

    Επειδή η Δ/νση Δασών Κεφαλληνίας δε συμμορφώθηκε με την άνω διάταξη του άρθρου 62 Ν. 898/1979 και το ισχύον νομικό καθεστώς, κατετέθη η από 19-1-1983 (αρ. κατ. 3/19-1-83) αγωγή επί της οποίας εκδόθηκαν η αρ. 97/1983 προδικαστική και αρ. 34/1990 οριστική απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Κεφαλληνίας, με την οποία έγινε δεκτή η αγωγή του ιδιώτη και δικαιώθηκαν οι θέσεις μας.

Την από 26-2-1991 έφεση (αρ. κατ. 10/1-3-91) του Ελληνικού Δημοσίου κατά της άνω αρ. 34/1990 απόφασης απέρριψε η αρ. 1098/1992 απόφαση του Εφετείου Πατρών. Το Δημόσιο άσκησε στην συνέχεια την αρ. 166/2-12-1992 αίτηση αναιρέσεως, από την οποία όμως παραιτήθηκε με τα αρ. 3857/14-9-1993 Πρακτικά του Δικαστικού Γραφείου Πατρών, του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, για να μην ταπεινωθεί και πάλιν, γιατί στο μεταξύ εκδόθηκε και η αρ. 340/1985 απόφαση του Αρείου Πάγου (ΝοΒ 34-76) που αναγνωρίζει το υπέρ των ιδιωτών τεκμήριο στα Ιόνια Νησιά, Κρήτη, Λέσβο, Σάμο, Χίο, Κύθηρα, Αντικύθηρα και Κυκλάδες.

Όσο διάστημα το δάσος Αίνου – Ρουδίου είχε στην προστασία του το Αδελφάτο των Φ.Κ.Κ. (Φιλανθρωπικών Καταστημάτων Κεφαλληνίας Κληροδοτήματος Π. Βαλλιάνου) είχε αναπτυχθεί με συνεργασία του Δήμου Αργοστολίου, του Δασαρχείου Κεφαλληνίας, της Πρακτικής Γεωργικής Σχολής Π. Βαλλιάνου και της Φιλοδασικής Ενώσεως Κεφαλληνίας φυτώριο ατόμων Κεφαλληνιακής ελάτης αναγκαίων για την αναδάσωση και επέκτασή του.             Ακόμη με πρωτοβουλία των ιδίων δημιουργήθηκε φυτώριο πεύκης και αγορασθήκανε από την Φιλοδασική Ένωση Κεφαλληνίας

εκτάσεις γύρω από το Αργοστόλι (Μερίδα Ζ αρ. 6427 Υποθηκοφυλακείου Αργοστολίου τόμοι 34 αρ. 638 της 8-3-1928, 35 αρ. 570 της 20-2-1934, 35 αρ. 573 της 28-2-34, 35 αρ. 410 28-1-2939, 36 αρ. 67 της 2-10-1939 αγορές και 36 αρ. 614 της 25-10-1950 αποδοχή κληροδοσίας) στις οποίες εκτάσεις μεθοδικά φυτεύονταν πεύκα από τα φυτώρια που διατηρούντο στην περιφέρειά μας. Τα Γερμανικά Κατοχικά Στρατεύματα κατέκαυσαν τα έτη 1943-44 τμήματα του ελατοδάσους μας και απαιτείται αναδάσωσή τους.

Να προστατεύσει το Δημόσιο τον Εθνικό Δρυμό Αίνου – Ρουδίου

  Κατά συνέπεια φρονούμε ότι το Δημόσιο οφείλει  – το αυτονόητο – να προστατεύσει την ιδιοκτησία του και δη τον ανεκτίμητης αξίας Εθνικό Δρυμό Αίνου – Ρουδίου εκτάσεως 28.430 στρεμμάτων πολύτιμο θησαυρό διασφαλίζοντα επάρκεια υδάτινων πόρων για όλες τις ανάγκες της νήσου Κεφαλληνίας και Ιθάκης ακόμη και ταυτόχρονα να σεβασθεί τις πέριξ του Εθνικού Δρυμού ιδιοκτησίες των ιδιωτών οι περισσότεροι των οποίων είναι αγρότες και κτηνοτρόφοι οι οποίοι υπό αντίξοες συνθήκες μοχθούν για να διαφυλάξουν τα νοικοκυριά τους και διαθρέψουν τις οικογένειές τους μ’ αυτές και όχι να μεθοδεύει τρόπους στραγγαλισμού νομίμων δικαιωμάτων

των πολιτών που με αυτοθυσία προστατεύουν το δάσος.

Εν τέλει το Δημόσιο υποχρεούται και μάλιστα στον 21ο αιώνα να προστατεύει τον ανεκτίμητο πλούτο μας και  τους πολίτες. Οφείλει  να μην δείχνει το ανάλγητο πρόσωπο του με καταδυναστικού τύπου συμπεριφορές που προκαλούν το Δημόσιο αίσθημα.

Πρόταση για σύσταση Επιτροπής

   Επειδή αναφανδόν πλέον αποδεικνύεται ότι το τεκμήριο κυριότητας ισχύει υπέρ των ιδιωτών στην Επτάνησο.

Επειδή η ταλαιπωρία των πολιτών της Επτανήσου είναι αφόρητη πλέον, ιδιαίτερα των ομογενών μας, οι οποίοι μετά τους καταστρεπτικούς σεισμούς του 1953 εγκατέλειψαν την πατρίδα μας και ξενιτεύτηκαν.

Επειδή αποτελεί ανάγκη πλέον να ξεπεράσουμε τις αγκυλώσεις του δασικού νόμου.

Προτείνω,

Να συσταθεί επιτροπή νομικών από την Επτάνησο με την συμμετοχή των Περιφερειακών Συμβούλων κ.κ. Κ. Γιαννακούρη, Γ.Καλούδη, Αλίκη Λούβρου, ούτως ώστε να εξετάσει το θέμα και σε συνεργασία με τους κ.κ. Βουλευτές των Ιονίων Νήσων να το εισάγει στην Ελληνική Βουλή για ψήφιση.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

Σε προσεχή συνεδρίαση, εκ νέου συζήτηση για το Στρατηγικό Αναπτυξιακό Σχέδιο Ιονίων Νήσων

   Σε προσεχή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου θα συζητηθεί, εκ νέου, το Στρατηγικό Αναπτυξιακό Σχέδιο Ιονίων Νήσων.

Αυτό αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο, κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση στο Αργοστόλι, αμέσως μετά την εισήγηση του θέματος από τον επικεφαλής της παράταξης «Ιόνιο Αρχιπέλαγος», Ηλία Μπεριάτο και τις τοποθετήσεις Περιφερειακών Συμβούλων.

Σημειώνεται ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου από την εταιρεία REMACO, η οποία αναμένει κατευθύνσεις, ενώ μετά την ολοκλήρωση το Σχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση, προκειμένου να καταθέσουν απόψεις όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς.

Το Στρατηγικό Σχέδιο για την ανάπτυξη των νησιών θ’ αποτελέσει το «μπούσουλα» ανάπτυξης για τα προσεχή χρόνια (μέχρι το 2014) και θα περιλαμβάνει:

Α. Την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης της Περιφέρειας, που θα οδηγήσει στη χάραξη της βέλτιστης στρατηγικής για την ανάπτυξη και στον προσδιορισμό των κύριων δράσεων και παρεμβάσεων για επίτευξη των στόχων της.

Β. Ανάλυση δυνατοτήτων και προοπτικών (δυνατά και αδύνατα σημεία)

Γ. Ευκαιρίες και «απειλές».

Δ. Κρίσιμα ζητήματα ανάπτυξης, όπως το Περιβάλλον και η Ποιότητα Ζωής, η Κοινωνική Πολιτική, Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός, Τοπική Οικονομία και Απασχόληση και τέλος, Διοικητική ικανότητα της Π.Ι.Ν.

Τελικός στόχος του Στρατηγικού Σχεδίου θα είναι η ορθολογική και βιώσιμη ανάπτυξη, με αναγνωρίσιμη ταυτότητα και διασφάλιση της κοινωνικής ευημερίας και συνοχής.