Μερικά σχόλια για το σκάφος του Δήμου

SKAFOS

Είναι γνωστό ότι εδώ και λίγο καιρό, όπως ενημέρωσε και σε δημοτικό συμβούλιο ο κος δήμαρχος, το Λιμεναρχείο απαγορεύει τον απόπλου του σκάφους του δήμου Μεγανησίου, λόγω κάποιων ελλείψεων (Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης, ασύρματος εξοπλισμός). Στο δημοτικό συμβούλιο εκείνο βέβαια ο κος δήμαρχος δήλωσε ότι δεν τον νοιάζει κι αν θα παρανομήσει δεδομένου ότι το σκάφος μεταφέρει ασθενείς και επείγοντα περιστατικά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα πάρει την πολιτική ευθύνη μέχρις ότου λυθούν τα διαδικαστικά.

Εντούτοις, χτες διαβάσαμε με έκπληξη στο σάιτ του δήμου ανακοίνωση του κου δημάρχου που προσπαθεί να ρίξει (όπως συνηθίζει τον τελευταίο καιρό) το βάρος της ευθύνης στις πλάτες άλλων. Για να δούμε όμως πώς έχουν τα πράγματα.

α) Το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (ΠΓΕ) υπήρχε για το σκάφος όλα τα προηγούμενα χρόνια. Όχι μόνο γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσε να κινηθεί, αλλά και γιατί μας το βεβαιώνει ο πρώην χειριστής του σκάφους κος Α. Μάλαμας, τον οποίο και ρωτήσαμε. Μας διευκρίνισε όμως ότι όταν πήγε να παραλάβει, μετά την απομάκρυνσή του από χειριστή, από τον φάκελο του σκάφους τα δικά του χαρτιά (άδεια πλοήγησης κτλ) είχαν και αυτά χαθεί. Το που πήγαν όλα αυτά φανταζόμαστε θα έπρεπε να γνωρίζει η αρμόδια λιμενική αρχή.  Ακόμα κι έτσι όμως αυτό είναι κάτι που μπορεί και πρέπει να διευθετηθεί άμεσα. Χώρια που θα μπορούσε να έχει διευθετηθεί εδώ και καιρό.

β) Συνήθως οι Δήμοι αγοράζουν πράγματα (ή υπηρεσίες) και πληρώνουν το σχετικό τιμολόγιο αρκετά αργότερα, μήνες ίσως αργότερα. Τι είναι αυτό που εμποδίζει τον δήμο να προχωρήσει στην αγορά του εξοπλισμού επί πιστώσει; Το Λιμεναρχείο ζητάει τιμολόγιο αγοράς απλά.

γ) Στην τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής συζητήθηκε το θέμα ευρέως και με την παρέμβαση του κου Γ. Αργύρη και μετά τα σχετικά τηλεφωνήματα, έγινε σαφές ότι ακόμα κι αν τον εξοπλισμό τον αγοράσει ένας ή περισσότεροι ιδιώτες και τον «χαρίσουν» στον Δήμο για να διευκολύνουν την διαδικασία μέχρι ο δήμος να ξεμπλοκαριστεί, είναι το ίδιο πράγμα για το Λιμεναρχείο. Μάλιστα κάποια από τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής προθυμοποιήθηκαν να συνδράμουν οικονομικά, κάτι που εντέλει έγινε αποδεκτό από τον κο Δήμαρχο. Από αυτή την άτυπη (ομόφωνη) συμφωνία (για την οποία υπάρχει και ηχητική καταγραφή, ώστε να μην αμφισβητηθεί) μέχρι την ανακοίνωση που παραθέσαμε πιο πάνω σε λινκ, τι μεσολάβησε;

δ) Είναι επίσης σαφές ότι ο οδηγός του σκάφους δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη, η ευθύνη είναι πολιτική και βαραίνει πάντα αιρετούς. Αυτοί είναι που πρέπει να λύνουν τα προβλήματα με οποιοδήποτε κόστος.

ε) Μια άλλη λύση είναι η δαπάνη αυτή να ενταχθεί στις υποχρεωτικές δαπάνες (κάτι που εξάλλου είναι) και τις οποίες μέχρι τέλος του Μάρτη ο δήμος μπορεί να πληρώνει χωρίς πρόβλημα. Υπάρχει και σχετικός κωδικός γι’ αυτό. Γιατί δεν προκρίνεται ούτε αυτή η λύση; Ενδιαφέρον έχει ότι το ίδιο πράγμα πρότεινε και ο αντίκλητος του σκάφους Αντιδήμαρχος κος Θ.Κονιδάρης, κάτι που μας επιβεβαίωσε σήμερα.

Από όλα τα παραπάνω τρία πράγματα μοιάζουν σαφή:

-Το πρώτο είναι ότι υπάρχουν αυτή την στιγμή πρόσφορες και νόμιμες λύσεις στο πρόβλημα, αρκεί να υπάρχει η σχετική πολιτική βούληση και όχι οι γνωστές αγκυλώσεις.

-Δεύτερον, ο κος δήμαρχος προσπαθεί με την ανακοίνωσή του αυτή να μεταφέρει το κέντρο βάρους του θέματος στην μη ψήφιση έως τώρα των δημοτικών τελών και να πιέσει πολιτικά, εκμεταλλευόμενος ένα πολύ σοβαρό θέμα, αντί να συνδράμει προς την επίλυσή του. Κρίμα.

-Τρίτον, το σκάφος του Δήμου έχει σώσει και θα συνεχίσει να σώζει ζωές και αυτό σημαίνει ότι ασχέτως του πόσο χρόνο θα πάρει η διευθέτηση των τυπικών διαδικασιών, κάποιος πρέπει να πάρει την πολιτική ευθύνη κίνησης του σκάφους, ώστε να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στο μεταξύ, κάτι που εξάλλου δήλωσε εξαρχής ο κος Δήμαρχος, όπως ήδη αναφέραμε, και που ελπίζουμε ότι τελικά θα το κάνει πράξη.