ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΪΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ- άρθρο του Χ.Παπαδόπουλου
ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΪΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Το έγκλημα των Τεμπών πριν δύο χρόνια και οι κινητοποιήσεις εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών τα χρόνια αυτά ιδιαίτερα η κινητοποίηση και οι εκδηλώσεις στις 26 Γενάρη δημιουργούν μια νέα κατάσταση ελπίδας για τη χώρα μας μέσα στο διεθνή ζόφο δύο πολέμων στην Ουκρανία και την Παλαιστίνη ,της ανόδου της ακροδεξιάς στην ΕΕ προσφάτως στη Γερμανία και στις ΗΠΑ.
Τα δύο χρόνια που πέρασαν από το έγκλημα διατηρώντας ανεκπλήρωτο το πανελλήνιο αίτημα για διακαιοσύνη και τιμωρία των υπευθύνων, με κυβερνητική προστασία των πολιτικών προσώπων που παραμένουν στο απυρόβλητο και προσπάθειες να παρουσιάσουν τις κινητοποιήσεις ως αποσταθεροποίηση της χώρας ανέδειξαν δύο σημαντικά ζητήματα για τη δικαιοσύνη και τις μεταφορές ,κατ’ επέκταση για τα κοινωνικά αγαθά.
Αφορούν τη λαϊκή παρέμβαση για τη δικαιοσύνη και την ανάγκη εθνικοποίησης των σιδηροδρόμων.
Χρειάζεται να αποδοθεί δικαιοσύνη και για τους υψηλά ιστάμενους και όχι μόνο με μετάθεση των ευθυνών στους κατώτερους κρίκους.
Για να τιμωρηθούν, πρώτα από όλα, οι τότε υπουργοί της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας μαζί με τους ανώτατους διευθυντές της ιδιωτικής Hellenic Train και του ιδιωτικοποιημένου ΟΣΕ.
Ευθύνες έχουν και όλες οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ που κατακερμάτισαν και ξεπούλησαν τον ενιαίο και δημόσιο ΟΣΕ στα πλαίσια των τριών μνημονίων.
Συγχρόνως, είναι αγώνας για την αποκάλυψη και τιμωρία για την πυρόσφαιρα
που δημιουργήθηκε και έκαψε τους επιζώντες από τη σύγκρουση των λαθρεμπόρων καυσίμων και των διασυνδέσεών τους
Ο αγώνας των οικογενειών των θυμάτων και της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού για δικαίωση βρίσκει εμπόδιο τον έλεγχο και την εποπτεία της κυβέρνησης πάνω στο δικαστικό σύστημα.
Η κυβερνητική παρέμβαση για το έγκλημα των Τεμπών ξεκίνησε με την επιστολή με υποδείξεις του πρωθυπουργού στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου από το Μάρτιο του 2023.
Συνεχίστηκε για τη συγκάλυψη του άλλου μεγάλου σκανδάλου των υποκλοπών και των κυβερνητικών ευθυνών.
. Η άμεση εξάρτηση της δικαστικής εξουσίας και ο απευθείας διορισμός της ηγεσίας της από την κυβέρνηση είναι μόνιμη και βαθιά πληγή για την απονομή δικαιοσύνης.
Ξεκινά από το διορισμό του προέδρου και του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου από την εκάστοτε κυβέρνηση.
Αποφασίζει κάθε φορά το υπουργικό συμβούλιο και ακολουθεί η έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος προκειμένου να αποφασιστεί ποιοί θα αναλάβουν τα ηνία του Αρείου Πάγου ως πρόεδρος και εισαγγελέας.Αυτό καθιστά τη δικαστική εξουσία μόνιμο υποχείριο της εκτελεστικής και των συμφερόντων που αυτή υπηρετεί . Σίγουρα υπάρχουν πολλοί νομικοί που ενεργούν με ανεξαρτησία , αλλά είναι φανερό ότι αυτό δεν αρκεί. Το εξαρτημένο και υποτελές ,στην εκάστοτε κυβέρνηση,δικαστικό σύστημα πρέπει να αλλάξει ριζικά. Για αυτό απαιτείται το δικαστικό σώμα να εκλέγεται ,σε όλες τις βαθμίδες ,από τα κάτω προς τα πάνω και άμεσα να ενδυναμωθεί και να παίξει αποφασιστικό ρόλο ο θεσμός των ενόρκων.
ΕΘΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ
Οι μεταφορές είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό.Οι μεταφορές μάλιστα με το σιδηρόδρομο είναι το φθηνότερο μέσον μετά το πλοίο.Η εγκατάλειψή τους στη χώρα μας ,αποτέλεσμα πολιτικών επιλογών,ήταν ένα διαχρονικό έγκλημα σε βάρος του τόπου.Η άρνηση να διέρχεται σιδηροδρομική γραμμή από την κατασκευή της γέφυρας του Ρίου-Αντιρίου ,ένα έργο με προοπτική εκατό χρόνων,στέρησε τη δυνατότητα να φθάσει το τρένο στη Δυτική Ελλάδα ως την άλλη πύλη εισόδου στη χώρα μας το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.Παραπέμθηκε σε μια “σιδηροδρομική Εγνατία” από Θεσσαλία προς Γιάννενα-Ηγουμενίτσα και τελικά εγκαταλείφθηκε.¨Ολα έγιναν για την εξυπηρέτηση των παραχωρησιούχων των μεγάλων και ακριβών με διόδια αυτοκινητοδρόμων ,όταν είναι γνωστό ότι η δαπάνη για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου νέου αυτοκινητόδρομου είναι πολλαπλάσια από την αντίστοιχη κατασκευή μιας νέας σιδηροδρομικής διπλής γραμμής με ηλεκτροκίνηση. Οι μεταφορές απαιτούν τη μέγιστη δυνατή κοινωνική συνεργασία. Κουρασμένοι από την εργασία εργαζόμενοι, ανεπαρκείς σε αριθμό, με ωράρια “λάστιχο”, σε διαρκή πίεση για το μέγιστο δυνατό κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων, είναι αδύνατον να φέρουν εις πέρας ένα τέτοιο έργο. Εταιρείες, που ανταγωνίζονται η μια την άλλη για το μέγιστο δυνατό μερίδιο από τα κέρδη, είναι αδύνατον να φέρουν εις πέρας ένα τέτοιο κοινωνικό έργο. Η μετατροπή λοιπόν των μεταφορών σε εμπόρευμα με σκοπό το κέρδος, δολοφονεί.Αυτό το καταστροφικό έργο προωθεί ο νεοφιλελευθερισμός, η ΕΕ, ο ΟΟΣΑ.Αντίθετα, η εποχή μας,μέσα και από το έγκλημα των Τεμπών, απαιτεί την κοινωνικοποίηση των μεταφορών και όλων των επιχειρήσεων που παράγουν κοινωνικά αγαθά.Απαιτεί συγκοινωνίες με σκοπό την κάλυψη των ανθρώπινων αναγκών και όχι το κέρδος. Με αυτή την προοπτική, άμεσα, για να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι και για την ασφάλεια των μεταφορών, για να μη θρηνήσουμε άδικα και άλλους νεκρούς, μπορεί και πρέπει: Να εθνικοποιηθούν, να περάσουν στο δημόσιο και να ενοποιηθούν οι σιδηρόδρομοι με σκοπό ασφαλείς, σύγχρονες και οικονομικά προσιτές μεταφορές. Οι ιδιοκτήτες και της Hellenic Train δεν πρέπει να αποζημιωθούν γιατί είναι υπεύθυνοι για το θάνατο 57 αθώων ανθρώπων και γιατί έλαβαν εκατομμύρια ευρώ κρατικές επιδοτήσεις χωρίς αντίκρισμα, ενώ επέβαλαν πανάκριβα εισιτήρια.Να θεσπιστεί ο εργατικός έλεγχος των δημόσιων και ενοποιημένων σιδηροδρόμων. Γιατί αποδείχτηκε ότι οι εργαζόμενοι/ές τους είναι οι πρώτοι/ες που σκοτώνονται.Εάν ακούγονταν οι φωνές των συνδικάτων τους, δεν θα είχε συμβεί το έγκλημα.Να θεσμοθετηθεί ο κοινωνικός δημοκρατικός έλεγχος γιατί δεν έχουμε εμπιστοσύνη στο σημερινό διεφθαρμένο «επιτελικό κράτος» του νεοφιλελευθερισμού, αλλά και γιατί οι κοινωνικές οργανώσεις απαιτείται να έχουν σημαντικό ρόλο για τις μεταφορές, για τις τιμές και την ασφάλεια τους. . Για αυτούς και πολλούς άλλους λόγους στις 28 Φλεβάρη άλλη μια φορά εκατοντάδες χιλιάδες λαού, με τη νέα γενιά μπροστά, θα απεργήσουν και σε εκατοντάδες συγκεντρώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό,μέσα από ένα μεγάλο ενωτικό κίνημα θα πουν “ΠΟΤΕ ΠΙΑ”.Οι άνθρωποι και οι ζωές τους πάνω από τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και των πολυεθνικών. Όχι στη συγκάλυψη των ευθυνών κυβέρνησης και Hellenic Train.¨Οχι σε αυτή την κυβέρνηση ,ανατροπή αυτής και κάθε άλλης κυβέρνησης που θα ακολουθεί την ίδια εγκληματική πολιτική. ¨Ένα μεγάλο κίνημα μπορεί να ακυρώσει τη συγκάλυψη, να επιβάλει κοινωνικές κατακτήσεις για τα δημόσια αγαθά, ξεκινώντας από τους σιδηρόδρομους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ