Προκαλεί την τοπική κοινωνία με τη νέα απαγόρευση για τον Σκορπιό η κυβέρνηση

scorpios1

Με τέτοια «Αριστερά» … τύφλα να ΄χει η Δεξιά

Δημοσιεύτηκε στις 26 Απριλίου 2016 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, για μια ακόμη φορά και παρά τις αντιδράσεις που είχε προκαλέσει στο παρελθόν στην τοπική και όχι μόνο κοινωνία, η απαγόρευση από την δήθεν αριστερή κυβέρνηση «της διέλευσης κάθε επαγγελματικού και ιδιωτικού πλοίου αναψυχής στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ των νήσων Σκορπιός και Σκορπίδι». (Δες εδώ).

Το θέμα έφερε στη δημοσιότητα η διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», το protothema.gr, που με τίτλο: Σκορπιός – «Γκρίζες ζώνες» και στο Ιόνιο – Ο Δρίτσας έδωσε τη θάλασσα στον Ριμπολόβλεφ (για 2ο καλοκαίρι), γράφει:

Υπηρέτες των Ρώσων ολιγαρχών οι αριστεροί κυβερνώντες – Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η απόφαση της απαγόρευσης διέλευσης όλων των σκαφών γύρω από το θρυλικό νησί του Ωνάση – 30.000 ευρώ το πρόστιμο για όσους τολμήσουν να πλησιάσουν!

Την ώρα που η Τουρκία επιχειρεί για ακόμα μία φορά να «γκριζάρει» το Αιγαίο, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί γκρίζες ζώνες στο Ιόνιο κάνοντας το χατίρι Ρώσων ολιγαρχών. Μπορεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας να έχει δηλώσει ότι «δεν υπάρχουν σύνορα στη θάλασσα», αναφερόμενος στο Αιγαίο, φαίνεται όμως ότι αυτή η κυβερνητική θέση δεν έχει ισχύ στην περίπτωση του μεγιστάνα Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, για χάρη του οποίου κηρύσσεται και επίσημα απαγορευμένη ζώνη για όλους τους Ελληνες το θρυλικό νησί Σκορπιός, που απέκτησε προ 3ετίας. Στο πλαίσιο αυτό, τη Μεγάλη Τρίτη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η σχετική απόφαση, βάσει της οποίας απαγορεύεται η διέλευση κάθε επαγγελματικού και ιδιωτικού πλοίου αναψυχής στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ των νήσων Σκορπιός και Σκορπίδι από τον Μάρτιο μέχρι και τον Οκτώβριο. Νωρίτερα είχε ικανοποιηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες ένα ακόμα αίτημα του Ρώσου δισεκατομμυριούχου, αυτή τη φορά με την οριοθέτηση του αιγιαλού στο νησί που κάποτε ανήκε στον Αριστοτέλη Ωνάση.

Ειδικότερα, στις 26 Απριλίου δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η απόφαση του λιμενάρχη Λευκάδας, που απαγορεύει τη διέλευση όλων των σκαφών στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, «τόσο στη δυτική, όσο και στην ανατολική είσοδο του θαλάσσιου διαύλου». Μάλιστα, για την πιστή εφαρμογή της απόφασης αυτής η εν λόγω περιοχή οριοθετείται με πλωτούς σημαντήρες ευδιάκριτου χρώματος την ημέρα και με φωτιστική πηγή κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η απαγόρευση της διέλευσης έχει οκτάμηνη ισχύ (από Μάρτιο έως Οκτώβριο), με τους παραβάτες να βρίσκονται αντιμέτωποι με αστικές και ποινικές ευθύνες. Όσον αφορά στο πρόστιμο για όσους τυχόν παραβιάσουν την οδηγία αυτή, ορίζεται στο ποσό των 29.347,03 ευρώ σύμφωνα με το ΠΔ 193/2001.

scorpios

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα μιας πολύμηνης παρασκηνιακής υπόθεσης που πήρε διεθνείς διαστάσεις εκθέτοντας την ελληνική κυβέρνηση και στο εξωτερικό, μετά τη δημοσιοποίησή της από το «ΘΕΜΑ» τον περασμένο Οκτώβριο. Όχι για τη νομιμότητα της συγκεκριμένης απόφασης, αλλά για την πολιτική διάστασή της και για το αν συνάδει με το πολυδιαφημισμένο ήθος και ύφος της «Πρώτης φοράς Αριστερά» στην Ελλάδα. Αποκορύφωμα υπήρξε το αιχμηρό δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας «Bild» με τον τίτλο «Ο Τσίπρας βοηθά τον Ριμπολόβλεφ».

«Μεριμνά ο αριστερός ηγέτης τώρα περισσότερο για τους βαθύπλουτους Ρώσους παρά για τον ελληνικό φτωχό λαό του;» ήταν το ερώτημα που έθετε η εφημερίδα, επισημαίνοντας τα εξής: «Ο 48χρονος Ρώσος μεγιστάνας, αν και βρίσκεται ανάμεσα στους 100 πιο πλούσιους ανθρώπους του κόσμου, σύμφωνα με το “Forbes”, δεν παύει να είναι μία από τις πλέον αινιγματικές φιγούρες στο διεθνές επιχειρηματικό πεδίο. Οι ιδιαίτερες σχέσεις του τώρα και με τον Ελληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα προκαλούν σάλο».

bild

Πώς θα μπορούσε άλλωστε να μην προκληθεί σάλος όταν ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας διαβεβαίωνε πριν από μερικούς μήνες ότι «σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να απαγορευτεί η ελεύθερη ναυσιπλοΐα στην περιοχή» και σήμερα επικυρώνεται με τον πιο επίσημο τρόπο ότι ο Σκορπιός, που αγοράστηκε από τον Ρώσο μεγιστάνα ως δώρο για τα 25α γενέθλια της κόρης του Εκατερίνα, αποτελεί πλέον άβατο ύστερα από απαίτησή του. Τα πράγματα όμως είναι τελείως διαφορετικά, όπως προέκυψε από τα έγγραφα της δικογραφίας που σχηματίστηκε αναφορικά με την υπόθεση αυτή στο Ναυτοδικείο Πειραιά μετά την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς πλωτάρχη ε.α. Τα στοιχεία αυτά αποκάλυψαν περίτρανα τους παρασκηνιακούς χειρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου στο ζήτημα, παρά τις περί του αντιθέτου δημόσιες δηλώσεις του κ. Δρίτσα, και την ξεκάθαρη διαταγή, που δόθηκε στον λιμενάρχη Λευκάδας να συντάξει την απόφαση όπως ακριβώς ζητήθηκε από τον Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ.

Εναν χρόνο πριν, στις 28 Απριλίου 2015, έφτασε στο υπουργικό γραφείο επιστολή της εταιρείας Μυκήναι Α.Ε., διαχειρίστριας εταιρείας του Σκορπιού, για λογαριασμό του Ρώσου κροίσου, με την οποία ζητούνταν η λήψη αυστηρών μέτρων ασφαλείας στο νησί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Στην επιστολή αναφερόταν ότι λόγω των αφίξεων υψηλών καλεσμένων στο νησί κρινόταν επιβεβλημένη η αποτροπή διέλευσης και προσέγγισης διαφόρων πλοίων. Το υπουργείο στέλνει 10 μέρες αργότερα διαταγή στο λιμεναρχείο Λευκάδας στην οποία σημειώνει ότι «τη νήσο Σκορπιός επισκέπτονται τακτικά πρόσωπα που χρήζουν ιδιαίτερης μέριμνας και ασφάλειας λόγω του σημαντικού τους ρόλου στη διεθνή οικονομική και πολιτική ζωή και δυνητικά χαρακτηρίζονται ως “ευπαθείς στόχοι” λόγω της ως άνω ιδιότητάς τους». Για τον λόγο αυτό και «με επιδιωκόμενο σκοπό τη διασφάλιση της προσωπικής ελευθερίας και της εν γένει ασφάλειας των ως άνω προσώπων» ζητούνταν η έκδοση απόφασης που θα προέβλεπε «την απαγόρευση διέλευσης κάθε επαγγελματικού και ιδιωτικού πλοίου αναψυχής, πλην αυτών που προσεγγίζουν το λιμένα με τη συναίνεση των ιδιοκτητών, στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ των νήσων Σκορπιός και Σκορπίδι, τόσο από τη δυτική όσο και από την ανατολική είσοδο του θαλάσσιου διαύλου».

scorpios2

Το υπουργείο επανέρχεται με νέα διαταγή στις 22 Μαΐου του 2015 απαιτώντας την έκδοση απόφασης απαγόρευσης επικαλούμενο λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας. «Το ενδεχόμενο πρόκλησης επεισοδίου κατά κάποιων ή κάποιου από τα πρόσωπα αυτά προφανώς άπτεται της δημόσιας τάξης και ασφάλειας και οπωσδήποτε ένα τέτοιο συμβάν θα προκαλούσε σοβαρό ζήτημα διατήρησης της ευρυθμίας, της τάξης και της ασφάλειας τόσο στην εγγύς, όσο και στην ευρύτερη περιοχή ευθύνης σας». Τελικώς, ο λιμενάρχης Λευκάδας στις 28 Μαΐου εξέδωσε απόφαση με την οποία απαγόρευε τη διέλευση κάθε επαγγελματικού και ιδιωτικού πλοίου αναψυχής στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ των νήσων Σκορπιός και Σκορπίδι για όλες τις ώρες της ημέρας και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Οι έντονες όμως αντιδράσεις φορέων του νησιού τον ανάγκασαν τον Σεπτέμβριο του 2015 να αναθεωρήσει την απόφαση αυτή μόνο ως προς το σκέλος της διάρκειας ισχύος της, η οποία πλέον έχει καθοριστεί μεταξύ του χρονικού διαστήματος Μαρτίου – Οκτωβρίου.

scorpios3

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η απάντηση του κ. Δρίτσα για το ζήτημα αυτό στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου. «Η σχέση Τσίπρα – Ριμπολόβλεφ μόνο ως κακόγουστο, συνωμοσιολογικό αστείο μπορεί να χαρακτηριστεί. Διαφορετικά κινείται στα όρια της γελοιότητας. Οι αποφάσεις αυτές δεν συνιστούν και δεν πρέπει να συνιστούν εύνοια προς κάποιον ιδιώτη. Αντίθετα, με βάση το αίτημα -όπως εν προκειμένω του ιδιώτη- συνεκτιμάται το συνολικό πλαίσιο των ενδεχόμενων κινδύνων. Ουδείς πολιτικός προϊστάμενος έχει δικαίωμα να διαμορφώνει δική του αξιολόγηση, εκτός κι αν καταστρατηγούνται γενικότερες και ισχυρότερες διατάξεις νόμων ή συνταγματικών προβλέψεων».

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, εδώ και μερικούς μήνες ο Σκορπιός και το νησάκι Τσοκάρι, που βρίσκεται δυτικά του και ανήκει και αυτό στην οικογένεια Ριμπολόβλεφ, έχουν οριοθετημένο αιγιαλό. Η διαχειρίστρια εταιρεία Μυκήναι Α.Ε. είχε καταθέσει δύο σχετικές αιτήσεις για τον καθορισμό αιγιαλού ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2013. Την επικύρωση έκθεσης αιγιαλού και παραλίας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου ακολούθησε η απόφαση καθορισμού ορίων αιγιαλού των δύο νησιών στις 26 Οκτωβρίου 2015. Στην απόφαση αυτή αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι η περιοχή βρίσκεται εντός δικτύου Natura, ενώ σημειώνεται η ύπαρξη νομίμως υφιστάμενων τεχνικών έργων, όπως επίσης και το ότι δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα δημόσια κτήματα που βρίσκονται σε άμεση γειτνίαση με την παράκτια ζώνη.

(Πηγή: www.kolivas.de)